کد خبر: ۵۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
روزنامه آمریکایی:
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که سوزاندن محصولات کشاورزی در سوریه بر پایه دستوراتی بوده است که رئیس جمهور آمریکا با اجرای آن موافقت کرده است.

به گزارش آوای نشاط، پس از آنکه دمشق مدعی شد نیروهای آمریکایی محصولات کشاورزی سوریه را به آتش‌ کشیدند،‌ وبگاه خبری شبکه «اسکای نیوز» به نقل از روزنامه آمریکایی «اینترنشنال بیزنس تایمز» در این ارتباط گزارش داد که از بین بردن این محصولات طبق دستوراتی صورت گرفته که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با‌ آن موافقت کرده است.

طبق این گزارش، نیروهای آمریکایی طی روزهای گذشته با استفاده از بالگردهای آپاچی و پرتاب بالن‌های حرارتی در مزارع گندم استان «الحسکه» باعث آتش سوزی در زمین‌های کشاورزی این استان شدند.

مقامات سازمان ملل نیز ضمن ابراز نگرانی از آتش‌ سوزی در زمین‌های کشاورزی سوریه، گفتند که این اقدام درست در زمانی صورت گرفته است که ویروس کرونا امنیت غذایی را در برخی مناطق به مخاطره انداخته است.

در گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز آمده است که نیروهای آمریکایی این اقدام را بر پایه دستورات کاخ سفید انجام داده‌اند.

به گفته برخی منابع، مجموع زمین‌هایی کشاورزی که تنها در تاریخ هفدم ماه مِی در استان‌های حلب (غرب سوریه)، استان الرقه (شمال سوریه) و الحسکه (شمال شوریه) آتش گرفته است، به ۳۰۰ هکتار می‌رسد.

در همین ارتباط، استا‌ن‌های «الدرعاء» و «السویداء» نیز چند روز پیش شاهد حادثه‌ای مشابه بودند؛ طبق گزارش‌ها، ده‌ها هکتار زمین کشاورزی در این دو استان تبدیل به خاکستر شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: