کد خبر: ۵۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
سفارت مسکو در واشنگتن از اقدام وزارت خارجه آمریکا به تخصیص بودجه‌ای برای یافتن دشمن خارجی به منظور مقصر جلوه دادن آن و شانه خالی کردن از کوتاهی‌های دولت این کشور در حوزه بهداشت و سلامت، انتقاد کرد.

به گزارش آوای نشاط، سفارت روسیه در واشنگتن اقدام وزارت خارجه آمریکا برای تخصیص ۲۵۰ هزار دلار به منظور اتهام‌زنی به دیگران با ادعای ارائه اطلاعات جعلی از سوی آن‌ها در حوزه سلامت را دشمن‌سازی خواند و آن را انداختن بار تقصیرات بر دوش دیگران به منظور تبرئه خود دانست.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این سفارتخانه روز جمعه در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: اعطای این مبالغ روحیه واقعی، افکار و طرز فکر شرکای ما را در وزارت خارجه (آمریکا) آشکار می‌کند. حتی در این دشوارترین همه‌گیری جهانی، وقتی که ما، روسیه و ایالات متحده هزاران شهروند خود را از دست می‌دهیم و باید کنار هم بایستیم، تلاش‌هایی برای یافتن دشمن خارجی انجام می‌شود. دشمنی که قرار است به طور کامل یا جرئی به دلیل نواقص خود ما مقصر شناخته شود.

سفارت روسیه افزود: نیروهای تاثیرگذاری در واشنگتن هستند که روس‌هراسی می‌کنند. آنها هرگز از فعالیت‌های مخرب خود دست نمی‌کشند و سیگنال‌های متضادی که از طرف «دونالد ترامپ» ارسال می‌شود را نادیده می‌گیرند.

اداره امور جهانی وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد مبلغ مذکور به سازمانی با تجربه در این زمینه برای تهیه گزارشی از کارزارهای روسیه و شوروی که اطلاعات جعلی مرتبط با بهداشت و سلامت را منتشر می‌کنند، اعطا می‌شود.

این سفارتخانه در پایان اعلام کرد که قابل پیش‌بینی است که این تحقیقات گروه رسانه‌ای «آرتی تی‌وی» و خبرگزاری «اسپوتنیک» را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: