کد خبر: ۵۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
واکسن ویروس کرونا تولید شده در چین نتایج امیدوار‌کننده‌ای در داوطلبان نشان داد؛ این واکسن ایمن بوده و پاسخ ایمنی بدن در برابر بیماری کووید-۱۹ را به همراه داشت.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از لایو ساینس، واکسن کروناویروس تولید شده در چین نتایج امیدوار‌کننده‌ای در داوطلبان نشان داد.

براساس یک مطالعه جدید، واکسن کروناویروس ایجاد شده در چین امن و قادر به ایجاد پاسخ ایمنی پس از یک آزمایش زودهنگام در بیش از ۱۰۰ نفر بود.

این واکسن با نام Ad5-nCoV توسط شرکت چینی CanSino Biologics ساخته شده است و یکی از نخستین واکسن‌های ویروس کرونا بود که در ماه مارس وارد آزمایشات اولیه انسان شد.

در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ واکسن ضد کرونا مختلف در سراسر جهان در حال توسعه است که حداقل هشت مورد از آنها در مراحل آزمایش‌های انسانی است.

Ad۵-nCoV از یک نسخه ضعیف شده از ویروس سرماخوردگی (معروف به آدنوویروس) که سلول‌های انسانی را آلوده می‌کند اما باعث بیماری نمی‌شود، استفاده می‌کند تا بخشی از مواد ژنتیکی را از SARS-CoV-۲، ویروسی که باعث کووید ۱۹ می‌شود، بگیرد. 

در مطالعه جدیدی که روز جمعه (۲۲ مه) در ژورنال The Lancet منتشر شد، محققان Ad۵-nCoV را در ۱۰۸ فرد سالم که در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال بودند و مبتلا به COVID-۱۹ نبودند، آزمایش کردند. شرکت کنندگان دوز کم، متوسط ​​یا زیاد واکسن دریافت کردند.

دو هفته پس از واکسیناسیون، شرکت کنندگان در هر سه گروه میزان پاسخ ایمنی به ویروس را نشان دادند. در طول ۲۸ روز، تقریباً همه شرکت کنندگان آنتی بادی را ایجاد کردند.

نتایج نهایی این واکسن هم طی ۶ ماه آینده ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: