کد خبر: ۵۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
متخصص قلب و عروق گفت: افراد مبتلا به فشار خون بهتر است مصرف نمک را به طور کامل قطع کنند.

به گزارش آوای نشاط، منوچهر قارونی متخصص قلب و عروق در گفت‌وگوی با خبرنگاران درباره علائم بیماری فشار خون گفت: اولین علامت فشار خون بی علامتی است مگر در مراحل شدید که با علائمی مانند سردردُ سرگیجه و حالت تهوع و تنگی نفس شدید خود را نشان می‌دهد که البته این مرحله بسیار پیشرفته است

قارونی با بیان اینکه  فشار خون چون ارثی است به طور اتفاقی مشخص می‌شود گفت: فشار خون نرمال می‌تواند عدد 12 روی 8 و 120 روی 80 باشد البته در بیماران مبتلا به فشار خون ترجیح می‌دهیم فشار خون بالاتری داشته باشند، به دلیل اینکه فشار خون عوارضی مانند تنگی عروق دارد و در این دسته افراد باید خون با فشار بیشتری به عروق برسد.

وی عنوان کرد: فشار خون نارسایی قلب، درد پا، نارسایی مغزی را در پی دارد و ممکن است باعث سکته قلبی و سکته مغزی شود.

قارونی اظهار داشت: فشار خون معمولا ارثی است و در خانواده‌هایی که سابقه دارند باید مصرف نمک به شدت کاهش پیدا کند. افراد بالای 65 سال باید هر سه ماه یکبار به پزشک مراجعه کنند و داروهای خود را قطع نکنند، این دسته از افراد باید بدانند فشار خون قطع شدنی نیست و باید مصرف دارو همواره ادامه داشته باشد.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه بهترین دستگاه برای تست فشار خون دستگاه جیوه‌ای است گفت: ممکن است دستگاه‌های دیجیتال با یک یا دو درجه اختلاف را نشان دهد. این باور که بدن به بالا بودن فشار خون عادت می‌کند اشتباه است و فردی که به یکباره دچار افزایش فشار خون می‌شود خطرناک تر است.

وی تصریح کرد: هیچ عاملی به اندازه مصرف نمک باعث افزایش فشار خون نمی‌شود و افراد مبتلا به فشار خون باید استفاده از نمک در غذا را ممنوع کنند به دلیل اینکه مصرف میوه‌هایی مانند سیب می‌تواند نمک بدن را تامین کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: