کد خبر: ۵۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
ارتش تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی مدعی شد که این نیروها موفق به انهدام چند پهپاد ساخت ترکیه شده‌اند.

به گزارش آوای نشاط، «خالد محجوب»، سخنگوی ارتش تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی مدعی است که  این ارتش هفت فروند پهپاد ترکیه را سرنگون کرده است. 

او طی کنفرانس خبری امروز جمعه گفت که نیروهای شرق لیبی طی دو روز گذشته در درگیری با نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، هفت پهپاد ترکیه را منهدم کرده‌اند.

ترکیه از دولت وفاق ملی حمایت سیاسی و نظامی می‌کند و پارلمان این کشور با اعزام نیرو برای حمایت از این دولت موافقت کرده است.

سخنگوی نیروهای حفتر، ترکیه را به تلاش برای به دست آوردن دستاوردهای اقتصادی و نظامی در لیبی متهم کرد و گفت که نیروهای شرق لیبی در منطقه «ترهونه»، موفق به متوقف کردن پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی شده‌اند.

سرگرد محجوب گفت که ارتش حفتر با حملات هوایی به مواضع نیروهای دولت وفاق ملی، آن‌ها را در ترهونه زمین‌گیر کرده‌اند.

نیروهای حفتر که در داخل مورد حمایت دولت موازی «طُبرُق» هستند و در خارج از لیبی از سوی عربستان سعودی، مصر، امارات و روسیه مورد حمایت قرار گرفته از یک ماه تا به امروز متحمل شکست‌های سنگینی از نیروهای دولت وفاق ملی شده‌اند.

ورود جدی ترکیه به لیبی و حمایت از دولت وفاق ملی که مورد حمایت جامعه جهانی بوده و به رسمیت شناخته شده‌است، باعث شد که این هفته ارتش حفتر پایگاه هوایی الوطیه و شهرک الاصابة را در غرب لیبی از دست دهد.

حفتر بعد از گذشت بیش از یک سال و ناتوانی در اشغال شهر طرابلس، مقر دولت وفاق ماه گذشته خود را حاکم لیبی خواند و گفت که دولت مذکور را قبول ندارد. این اقدام او تعبیر به کودتا و نقض تصمیمات و قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد لیبی شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: