کد خبر: ۵۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
ممکن است به خاطر شیوع کرونا و عملکرد ضعیف دولت هند، شاهد بر باد رفتن طرح‌های این کشور برای تبدیل شدن به یکی از کشورهای با بیشترین رشد اقتصادی در جهان باشیم.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از راشاتودی، بانک گلدمن ساکس آمریکا، پیش بینی کرده است اقتصاد هند در سه ماهه دوم سالجاری شاهد کاهش 45 درصدی تولید ناخالص داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خواهد بود.

پروفسور ریچارد وولف، بر این باور است که هیچ کس نمی‌تواند به خاطر بی‌ثباتی ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا، آینده را پیش‌بینی کند. 

وی در مصاحبه با شبکه راشاتودی، گفت: ما در شرایط نا آشنایی قرار داریم. ما نمی‌دانیم که راه حل این شرایط پیش آمده چیست و نمی‌دانیم که این روند تا چه مدتی ادامه خواهد یافت.

وولف تاکید کرد که عملکرد ضعیف دولت هند در فراهم کردن اقلام و تجهیزات پزشکی و دارویی مورد نیاز و آماده نبودن برای شیوع این ویروس علیرغم آنکه بسیاری از کشورها درگیر آن بودند، با توجه به آنکه تراکم جمعیت در این کشور بسیار بالاست به شدت گرفتن شیوع کرونا منجر شده است.

این استاد دانشگاه آمریکایی می‌گوید: همانند آنچه در آمریکا شاهد بودیم اقشار فقیر در هند در معرض مرگ و یا ابتلای بیشتر به کرونا، قرار دارند. این مسئله عواقب جدی را برای کل اقتصاد این کشور به دنبال خواهد داشت و یک تراژدی وحشتناک برای کشوری خواهد بود که به شدت تلاش می‌کرد تا بالاترین رشد اقتصادی در جهان را داشته باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: