کد خبر: ۵۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
رسانه‌های عربی اعلام کردند، تشکیلات خودگردان فلسطین در پی توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی، نیروهای خود را از مناطق شمال و شرق قدس خارج کرده است.

به گزارش آوای نشاط، منابع صهیونیستی دیروز (پنجشنبه) اعلام کردند، تشکیلات خودگردان رسماً قطع هماهنگی‌های امنیتی با این رژیم را به اطلاع تل‌آویو رسانده است.

شبکه «الجزیره» امروز (جمعه) در همین رابطه اعلام کرد، دستگاه‌های امنیتی فلسطینی گشتی‌های خود را از مناطقی که بر اساس توافق امضا شده با رژیم صهیونیستی به صورت مشترک اداره می‌شدند (+) ، عقب کشیده است.

در ادامه این گزارش آمده، تمام گشتی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان از مناطق شمال قدس اشغالی و شرق آن خارج شده‌اند.

شبکه «آناتولی» ترکیه هم به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد: نیروهای امنیتی فلسطینی از شهرهای بدو، قطنه، بیت‌اکسا (در شمال غرب قدس) و العیزیریه و ابودیس (در شرق قدس) خارج شده‌اند.

شبکه «المیادین» هم اعلام کرد، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان از تمام مناطق «ب و ج» عقب کشیده‌اند.

این تحولات پس از نشست دیروز «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان با فرماندهان دستگاه‌های امنیتی صورت گرفت، نشستی که در آن درباره سازوکارهای اجرای دستور «محمود عباس» رئیس تشکیلات مبنی بر قطع روابط با رژیم صهیونیستی و آمریکا و قطع هرگونه ارتباط میان طرفین برگزار شد.

اشتیه دیروز دستور توقف این قطع روابط را به وزارتخانه‌های تحت امر ابلاغ کرد و گفت: تصمیم لغو توافقنامه‌ها با اسرائیل عملی شده و سازمان‌‌های رسمی فلسطین در حالی اجرای آن هستند.

محمود عباس این تصمیم خود را در پی قصد رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی بیشتر در کرانه باختری اعلام کرد، اشغالی که سی درصد مساحت کرانه باختری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: