کد خبر: ۵۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵
کنگره ملی خلق چین قصد دارد قانونی را تصویب کند که بر اساس آن انشعاب طلبان، فعالیت های تروریستی و مداخله خارجی در منطقه هنگ کنگ را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

به گزارش آوای نشاط، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست روز جمعه گزارش کرد، تصویب این لایحه یکی از دستورکارهای نمایندگان کنگره ملی خلق چین است که از امروز جمعه به مدت یک هفته بزرگترین نشست سیاسی کشور را در پکن برگزار می کنند.

نشریه به نقل از منابع آگاه آورده است که قانون پیگرد استقلال طلبان و فعالیت های مرتبط و آنها که مرتکب اقدامات تروریستی می شوند و یا ورود بیگانگان به مسایل داخلی هنگ کنگ تسلیم مجلس چین شده است.

پیش ازاین مدت ها بررسی هایی در داخل هنگ کنگ صورت گرفته بود تا قانونی مشابه از سوی مجلس این منطقه تصویب شود اما روزنامه می نویسد که این یک چرخش آشکار در سیاست های پکن محسوب می شود و ابتکار عمل را بدست می گیرد.

روزنامه دی پست هم گزارش کرده است که پیش نویس قطعنامه مربوط به لایحه در اختیار نمایندگان قرار می گیرد و دست آنها را برای تصویب یک قانون امنیتی جدی برای هنگ کنگ باز می گذارد.

این قانون همه افرادی را که مرتکب اقدامات استقلال طلبان در هنگ کنگ می شوند و یا به دنبال تجزیه طلبی و رویارویی با دولت مرکزی چین هستند و یا راه را برای مداخله خارجی باز می کنند و مرتکب اقدامات تروریستی می شوند ، تحت پیگرد قضایی قرار می دهد.

منابع آگاه می گویند که پکن به این نتیجه رسیده است تصویب این قانون در هنگ کنگ با نظرداشت شرایط سیاسی منطقه امکان پذیر نیست و این موضوع به کنگره ملی خلق چین محول شده است.

وانگ یانگ رییس کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین به نمایندگان هنگ کنگ در پکن گفت که باید عزم و اراده سیاسی قویتری برای حراست از اصل یک کشور و دو نظام داشته باشند. 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: