کد خبر: ۵۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
موسسه انگلیسی:
نتایج تحقیقات یک شرکت انگلیسی متخصص در پیش‌بینی‌های اقتصادی نشان داد با توجه به بحران‌های موجود در آمریکا، رئیس جمهور این کشور در انتخابات سال جاری شکست سختی خواهد خورد.

به گزارش آوای نشاط، نتایج تحقیقات شرکت انگلیسی «آکسفورد اکونومیکس» نشان داد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری، شکست سختی خواهد خورد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، نتایج مدل‌سازی‌های این شرکت نشان می‌دهد، شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش بحران اقتصادی و بیکاری در آمریکا مانع از انتخاب مجدد ترامپ خواهد شد.

بر اساس این مطالعه، ترامپ در انتخابات آبان، تنها ۳۵ درصد از رأی مردم آمریکا را به خود اختصاص خواهد داد که نسبت به مدل‌سازی‌های این شرکت پیش از شیوع ویروس کرونا، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

در جمع‌بندی این تحقیق آمده است تنها یک معجزه اقتصادی می‌تواند مانع از «شکست تاریخی» ترامپ در انتخابات شود.

پیش‌بینی صورت گرفته در این مطالعه با این پیش‌فرض انجام شده است که همه‌گیری جهانی ویروس کرونا تا فصل پاییز و زمان برگزاری انتخابات پایان نیافته باشد و متعاقباً نرخ بیکاری رشد ۱۳ درصدی خود را حفظ کرده و درآمد خانواده‌های آمریکایی نیز ۶ درصد کاهش یابد.

در حال حاضر آمریکا با بیش از یک و نیم میلیون مبتلا به ویروس کرونا، به بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری در جهان مبدل شده است.

از سوی دیگر قوانین قرنطینه اعمال شده برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید-۱۹، موجب شده است بسیاری از کسب‌وکارهای آمریکایی دچار مشکل اقتصادی شده و نیروهای خود را تعدیل کنند.

از این رو ترامپ با اعمال فشار بر فرمانداران ایالات مختلف قصد دارد بازگشایی کسب‌وکارها و کاهش زیان اقتصادی ناشی از قوانین قرنطینه را محقق سازد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: