کد خبر: ۵۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در ادامه پیشروی‌های خود در ساحل غربی این کشور علیه نیروهای شرق، مواضع نیروهای خلیفه حفتر را طی چند نوبت بمباران کردند.

به گزارش آوای نشاط، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی اعلام کردند که تجهیزات نظامی شبه‌نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» را در منطقه «مراح» در نزدیکی «سرت» بمباران کردند و این عملیات تنها اندکی پس از بمباران مشابه مواضع حفتر در شهر «ترهونه» دیگر پایگاه او در غرب لیبی، صورت گرفت.

به نوشته پایگاه خبری «عربی 21»، طی حملات سنگین علیه نیروهای حفتر در کلیه شهرهای ساحل غربی لیبی، خسارات زیادی به این نیروها وارد شده است.

«محمد قنونو»سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، طی بیانیه‌ای که مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» آن را منتشر کرد، گفت: نیروی هوایی ارتش حملاتی را در منطقه مراح در نزدیکی سرت علیه مواضع نیروهای حفتر انجام دادند که طی آن دوازده شبه‌نظامی تروریست کشته و زخمی شدند.

وی افزود: نیروی هوایی همچنان در حال انجام عملیات رصد و شناسایی در آسمان ترهونه، الوشکه و الاصابعه بر اساس برنامه نظامی طراحی شده در اتاق عملیات ما، هستند. ارتش از غیرنظامیان ساکن شهرهای ترهونه و الاصابعه خواستند که از مقرهای نیروهای حفتر و مقرهای نظامی دور بمانند یا از این مقرها خارج شوند.

تنها چند ساعت پس از این اعلام قنونو، نیروی هوایی دولت وفاق ملی لیبی، طی پنج حمله، مقرهای نیروهای حفتر در شهر ترهونه در جنوب طرابلس را هدف قرار دادند.

دیروز (چهارشنبه - ۲۰ می)، ارتش لیبی اعلام کرد که طرح آزادسازی شهر ترهونه آماده است و عملیات مربوط به آن به زودی آغاز خواهد شد

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. 

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: