کد خبر: ۵۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، آمریکا پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت در خصوص حمله اخیر به ونزوئلا را که توسط مسکو پیشنهاد شده بود، مسدود کرد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت گفت: روسیه گزارشی را درباره وضعیت موجود در ونزوئلا ارائه کرده است.

وی پس از این نشست در بیانیه‌ای گفت: این پیش‌نویس پیشنهادی از سوی مسکو ارائه شد که قرار بود در جریان کنفرانس ویدیویی روز چهارشنبه شورای امنیت تصویب شود. هیچ اتهامی در این پیش‌نویس مطرح نشده و تنها از موضوعات اساسی حمایت شده بود اما نمایندگی آمریکا در سازمان ملل ۹ دقیقه پس از آغاز جلسه این پیش‌نویس را مسدود کرد.  

مقامات ونزوئلا سوم مه سال جاری میلادی اعلام کردند که حمله دریایی شبه‌نظامیان از کلمبیا خنثی شد اما در جریان این عملیات هشت شبه‌نظامی کشته و تعدادی دیگر بازداشت شدند.

لوک دنمن، یکی از بازداشت شدگان که شهروند آمریکایی است و برای شرکت امنیتی "سیلورکورپ" آمریکا کار می‌کند در جریان بازجویی اعتراف کرد که هدف این گروه تصرف فرودگاه بین‌المللی کاراکاس و بردن نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به آمریکا بود.

این پیش‌نویس بیانیه طبق منشور سازمان ملل استفاده از زور را رد کرده و بر قطعنامه‌های مربوطه درخصوص ونزوئلا تاکید داشت.

این پیش‌نویس همچنین خواستار حل این وضعیت بدون مداخله و در چهارچوب منشور سازمان ملل و قانون اساسی ونزوئلا با احترام به تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت این کشور شد.  

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: