کد خبر: ۵۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
مفتی کشور لیبی ضمن تشکر از کمک‌های دو کشور قطر و ترکیه، امارات را قاتل «فرزندان» کشورش خواند.

به گزارش آوای نشاط، «الصادق الغریانی» مفتی لیبی در پیامی ضمن تشکر از دو کشور قطر و ترکیه برای کمک به لیبی، به امارات حمله کرد و این کشور را قاتل «فرزندان» کشورش خواند.

به گزارش «عربی۲۱»، مفتی لیبی خطاب به کشور امارات گفت که این کشور ادعا می‌کند که «خواهان ثبات و مداراست؛ اما این کشور علیه ما پهپاد می‌فرستد و فرزندان ما را می‌کشد».

این مقام دینی در لیبی به دخالت‌های امارات در امور داخلی لیبی و حمایت از یک طرف درگیری‌ در این کشور، معترض است.

الصادق الغریانی در ادامه به توافق امنیتی دولت «وفاق ملی» (طرابلس) با ترکیه اشاره کرد و آن را گامی موفق خواند؛‌ اما در عین حال اظهار داشت که این اقدام دیر صورت گرفته است. او گفت، اگر این اقدام زودتر صورت می‌گرفت لیبی شاهد کشتار مردم خودش طی نُه ماه اخیر نمی‌بود، یعنی درست زمانی که امارات هواپیماهای لیبیایی را هدف قرار می‌داد.

کشور لیبی، از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» که از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردار است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» آن را رهبری می‌کند؛ این دولت از حمایت حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) برخودار است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: