کد خبر: ۵۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک، مقر فرماندهی منطقه سوم نظامی ائتلاف سعودی در استان مأرب (واقع در شرق یمن) را هدف گرفتند.

به گزارش آوای نشاط، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (پنجشنبه) یک موشک بالستیک به سمت مقر فرماندهی منطقه سوم نظامی ائتلاف سعودی در استان مأرب (واقع در شرق یمن) شلیک کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «یمن پرس»، اصابت این موشک به پایگاه نظامی مذکور صدای انفجار بلندی ایجاد کرد که در سراسر شهر مأرب شنیده شد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی اخیرا و در پاسخ به حملات مکرر ائتلاف سعودی و مزدورانش اقدام به پیشروی در استان البیضاء در جنوب شرق استان صنعاء پایتخت یمن کردند.

ارتش یمن پس از حمله به منطقه قانیه که تحت کنترل مزدوران ائتلاف سعودی است به پیشروی جدیدی در استان البیضاء در مرکز یمن دست یافتند، این منطقه دروازه مهم استان نفت خیز مأرب شمرده می‌شود.

جرقه اولیه درگیری میان ارتش و کمیته مردمی یمن و نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه‌های نهم، الجوف و مأرب از زمانی زده شد که نیروهای ائتلاف سعودی بر خلاف آتش‌بسی که برقرار بود به سمت مواضع نیروهای صنعاء در «جبل بیاض» پیشروی کردند و بخش‌های گسترده‌ای از آن را گرفتند تا به پایتخت حمله کنند، اما روز بعد، با پاتک شدید ارتش یمن و پیشروی گسترده آن روبه‌رو شدند.

با رسیدن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به نزدیکی شهر مأرب و «حزم» مرکز استان الجوف، حزب «اصلاح» و دولت مستعفی یمن به ناچار به وساطت‌های محلی و منطقه‌ای روی آورده‌اند تا مانع پیشروی ارتش صنعاء شود.

طی روزها و هفته‌های گذشته هم ائتلاف سعودی به رغم ادعای خود در برقراری آتش‌بس، ده‌ها عملیات زمینی و هوایی انجام داده است و از همین رو سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه تاکید کرد که پاسخی دردناک در انتظار متجاوزان است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: