کد خبر: ۵۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱
مهدی شیخ:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه ملی اطلاعات می‌تواند از اطلاعات و داده‌های کشور محافظت کرده و در جنگ‌های سایبری که اتفاق می‌افتد، ایران را محفوظ نگه دارد.

به گزارش آوای نشاط، مهدی شیخ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه با گسترش شبکه بومی، تبادل اطلاعات داخلی می‌شود، گفت: شبکه ملی اطلاعات یک کار پیچیده و تخصصی است چرا که اصل مهم در راه‌اندازی این شبکه ارائه خدمات کاربردی است که می‌تواند در رشد فناوری نقش مهمی را ایفا کند. 

* گسترش شبکه ملی اطلاعات نیازمند اطلاعات و زیرساخت‌های زیادی است 

وی افزود: گسترش شبکه ملی اطلاعات نیازمند اطلاعات و زیرساخت‌های زیادی است که در حال حاضر بجز کشور آمریکا، کشورهای معدودی به این شبکه دست پیدا کرده‌اند. در واقع باید بگویم وجود شبکه بومی یک امر ضروری و حیاتی است که این موضوع را ما در کمیسیون فرهنگی به طور مستمر پیگیری می‌کنیم. 

* گسترش شبکه بومی می‌تواند از اطلاعات و داده‌های داخلی صیانت کند

شیخ تصریح کرد: در حال حاضر هر اتفاقی که در حوزه اطلاعات و فناوری در کشور انجام می‌شود، در سرزمین‌های دیگر است، چرا که برای فعالیت‌ها و افتخارهایی که در کشور انجام می‌شود، تبادل اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی خارجی انجام می‌شود. گسترش شبکه بومی می‌تواند از اطلاعات و داده‌های داخلی صیانت کند.

*   شبکه ملی اطلاعات تنها به شبکه‌های مجازی محدود نمی‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات تنها به شبکه‌های مجازی محدود نمی‌شود، چرا که در بسیاری از فعالیت‌های حوزه ارتباطات می‌تواند حتی برای دستگاه‌های دولتی مفید واقع شود. 

* شبکه ملی داخلی کشور را در جنگ‌های سایبری محافظت کند

وی در پایان گفت: ‌شبکه ملی اطلاعات این ویژگی را دارد که بتواند کشور را در جنگ‌های سایبری محافظت کند. تاکنون برای گسترش و تکمیل شبکه گام‌های بزرگی برداشته شده است و باید این شبکه در سرزمین خودمان نقش‌آفرینی کرده و نیاز کشور و جامعه را برطرف کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: