کد خبر: ۵۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
منتخبان مجلس یازدهم:
منتخبان مجلس یازدهم بر لزوم تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست و پیگیری دیپلماسی محیط زیست تاکید و از ضرورت تشکیل دادسرای محیط زیست سخن گفتند.

به گزارش آوای نشاط، فراکسیون محیط زیست در مجلس یازدهم با حضور جمعی از منتخبان مردم در مجلس آتی اعلام موجودیت کرد.

سمیه رفیعی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در نشست اعلام موجودیت فراکسیون محیط زیست اظهار داشت: عرصه محیط زیست در حوزه صنایع به زدوبند و باج‌خواهی‌ها تبدیل شده است ضمن اینکه اگر محیط زیست زورش به صنایع برسد و باج بگیرد به ظاهر مشکل حل می‌شود ولی اصل مشکل روی زمین باقی مانده است.

وی افزود: اگر به دنبال اشتغال پایدار و کسب و کار پایدار هستیم باید مشکل محیط زیست حل شود.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: آمایش سرزمینی باید از شعار خارج شود و نباید به آن به عنوان ژست سیاسی نگاه کرد. باید تاکید کنم که اثرگذاری فراکسیون محیط زیست باید بسیار زیاد باشد.

رفیعی گفت: حوزه محیط زیست 120 شهید و 300 جانباز تقدیم دفاع از حریم آن کرده است.

وی افزود: اگر اراده لازم وجود داشته باشد می‌توانیم با نگاهی جامع‌نگر مشکلات حوزه محیط زیست را برطرف کنیم.

پاشایی‌فام: محیط زیست ارث رسیده گذشتگان به ما است و باید به آیندگان تحویلش دهیم

معصومه پاشایی فام منتخب مردم مرند در مجلس یازدهم در این نشست گفت: محیط زیست ارث رسیده به ما است که باید آن را به عنوان امانت به آیندگان تحویل دهیم.

وی افزود: در نگهداری محیط زیست همه چیز به فرهنگ بازنمی‌گردد به طوریکه محیط زیست مطلوب منطقه ارسباران به دلیل اشتغال و صنعت است که مردم توانسته‌اند دست از محیط زیست بردارند.

پاشایی‌فام گفت: نبود پیوست اقتصادی در پروژه‌های محیط زیستی برای ما مشکل ایجاد کرده است. 

وی افزود: نباید به اسم اشتغال برای یک نفر کاری کنیم که نوه‌های ما در آینده محیط زیست‌شان را تخریب شده ببینند.

منتخب مردم مرند در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: محیط زیست در حال حاضر قربانی فقر شده است و به دلیل عدم نظارت بر قانون در حال از بین رفتن است.

وی افزود: متأسفانه متولیان محیط زیست بنزین به کشورمان وارد کرده‌اند و عملاً به آیندگان خیانت کرده‌اند.

پاشایی فام افزود: مجلس یازدهم باید به محیط زیست بهای زیادی بدهد و نباید محیط زیست به اسم توسعه و صنعت فراموش شوند

شاکری: سودجویی و منفعت‌طلبی آسیب‌های زیادی به کشورمان زده است

اقبال شاکری منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در این نشست گفت: باید از طریق ضابط قضایی و اصلاح قوانین، قوانین حوزه محیط زیست را تقویت کنیم.

وی افزود: کشتن حیوانات و از بین بردن مرتع و محیط زیست بخشی از اقداماتی است که پشت آن بیگانگان بوده و آن را مدیریت می‌کنند لذا باید مقابل خائنین داخلی هم ایستادگی کنیم.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: زیست بوم زندگی از تمامی اطراف مورد هجوم واقع شده که باید جلوی آن ایستاد.

وی گفت: سودجویی و منفعت طلبی منجر به آسیب‌های زیادی برای کشورمان ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ مصرف بی‌رویه آب و فرونشست یکی از آسیب‌هایی است که به محیط زیست وارد شده است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: 80 درصد آلودگی هوا مربوط به وسایل حمل و نقل متحرک است ضمن اینکه ارابه‌های بی‌کیفیت هم به همراه سوخت فسیلی توانسته‌اند آلودگی ایجاد کنند.

شاکری اظهار داشت: هفت هزار تن در روز پسماند در تهران تولید می‌شود که قطعاً به محیط زیست آسیب می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی بسترهای رودخانه‌های تهران توسط بشر از بین رفته است ضمن اینکه حریم‌های رودخانه هم توسط خیلی از ثروتمندان و یا توسط برخی وزارتخانه‌ها در حال از بین رفتن است.

ایزدخواه:‌ دادسرای محیط زیست در کشور وجود ندارد

روح‌الله ایزدخواه منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در این نشست گفت: باید دارای راهبرد اساسی در حوزه محیط زیست باشیم این در حالی است که عمده قوانین محیط زیست مربوط به رژیم پهلوی است

وی افزود:‌هم‌اکنون قانون شکاری که در کشور به آن استناد می‌شود مربوط به سال 1346 است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: دادسرای محیط زیست در کشور نداریم این در حالی است که محیط زیست هم‌اکنون هم ناظر است، هم مجری و هم پیمانکار.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم به دلیل آنکه مباحث اجتماعی، حقوقی و محیط زیست با یکدیگر تداخل دارد کمیسیونی جدید با این موضوع در مجلس یازدهم تشکیل شود و چرا باید حوزه محیط زیست ذیل کمیسیون کشاورزی باشد.

ایزدخواه گفت: مردمی سازی محیط زیست می‌تواند مشکلاتی نظیر ریزگردها را حل کند. این در حالی است که 400 هزار هکتار کانون ریزگرد در خوزستان و کشور عراق وجود دارد در حالی که می‌توانیم کاشت گیاهان ویژه را برای رفع مشکل ریزگرد به دست مردم بسپاریم.

فلاحی: دیپلماسی محیط زیست را در مجلس آتی دنبال کنیم

سارا فلاحی منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم گفت: باید در مجلس آتی دیپلماسی زیست محیطی و جرم‌انگاری تخریب محیط زیست و تهیه اطلس زیست‌بوم کشور و اقتصاد سبز کشور را دنبال کنیم و به همین دلیل نیازمند نگاهی سیستماتیک هستیم.

وی افزود: باید به عوامل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی در کنار محیط زیست نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: راهکار سبک زندگی ما آن نیست که حیوانات را از بین ببریم ولی اگر قانون صحیحی وجود داشته باشد این حیوانات باید به محل اصلی زندگی خود برده شوند.

وی افزود: باید در مجلس یازدهم مصوب شود که هر پروژه اقتصادی حتماً یک پروژه زیست محیطی هم همراهش باشد ضمن اینکه نظارت بر آن هم خیلی مهم است.

فلاحی گفت: وابستگی متقابل یکی از موضوعاتی است که چالش برای همه دنیا ایجاد کرده است که می‌توانم به باران‌های اسیدی، سوراخ شدن لایه ازون و ... اشاره کنم لذا باید به سمت دیپلماسی زیست محیطی برویم که نیازمند نمایندگانی فهیم در این حوزه داشت.

وی افزود: نباید نظارت مجلس در لابی‌های اقتصای گم شود که امیدوارم در مجلس آتی از مرحله شعار به زیست‌بوم شعور محور برسیم.

شریعتی: وزارت انرژی در مجلس یازدهم و در دولت آتی تشکیل دهیم 

مالک شریعتی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم  در این نشست گفت:‌طبق قانون هرگونه فعالیت اقتصادی در محیط زیست ممنوع است ولی آیا این رعایت می‌شود؟ 

وی افزود:‌ نیازمند آن هستیم که کمیسیون‌های تخصصی مجلس به‌روز شده و اصلاح شوند در حالی که آب، محیط زیست و نفت در کمیسیون‌های مختلف دنبال می‌شود.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید با تشکیل وزارت انرژی، موضوع آب، برق و نفت به صورت یکجا مدیریت شود البته زمان این کار باید در دولت بعدی باشد. انرژی و محیط زیست بسیار به یکدیگر وابسته هستند.

ارکانی: تحقیق و تفحص از محیط زیست در مجلس یازدهم دنبال شود

احسان ارکانی منتخب مردم نیشابور در مجلس یازدهم در این نشست گفت: ریزگردها و مالچ‌پاشی و بنزین پتروشیمی و ... در سال‌های اخیر باعث سیاسی شدن حوزه محیط زیست شده  است.

وی افزود: تحقیق و تفحص از مهم‌ترین موضوعات محیط زیست باید در مجلس یازدهم کلید بخورد.

منتخب مردم نیشابور در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: ترویج نگهداری سگ در سال‌های اخیر از سوی برخی افراد دنبال می‌شود که متأسفانه ما شاهدیم که این حیوان در خیابان و معابر شهری در دستان مردم است.

احمدی بیغش: کوه‌خواری دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها شاخ و دم ندارد!

محمود احمدی‌ بیغش منتخب مردم شازند در مجلس یازدهم در این نشست گفت: ‌بخش اعظم مشکلات کشورمان به مسئولین بازمی‌گردد که نتوانسته‌اند در حوزه محیط زیست به خوبی فعالیت کنند.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر لایه‌ای از دود بر تهران گسترده شده است و چون قانون مدونی وجود ندارد دچار مشکلات زیست محیطی شده‌ایم. چرا که تهران هم‌اکنون به شهری تیرآهنی، بلوکی و بتنی تبدیل شده است.

منتخب مردم شازند در مجلس یازدهم گفت:‌ مهمانسرای وزارت خارجه و دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد و سازمان مرکزی آن در قله کوه واقع شده‌اند؛ کوه‌خواری آنان که شاخ و دم ندارد.

وی افزود: در شهر مسقط عمان اجازه ساخت‌وساز خانه بیش از 6 طبقه به کسی داده نمی‌شود ولی در ایران با استفاده از ابزار جریمه و کمیسیون ماده 5 هر مقدار که بخواهند در طبقات خانه‌شان می‌افزایند.

احمدی بیغش گفت: نباید به اسم صنعت، محیط زیست را نابود کرد. در حالیکه برخی افراد با استفاده از اهداف رنگین و وعده و وعیدهای متفاوت به دنبال دست‌درازی به محیط زیست هستند.

وی افزود: نباید عده‌ای با تخریب محیط زیست و منفعت‌طلبی در بهترین زمین‌های کشاورزی مردم کاری کنند که ملت از نظام گلایه‌مند باشند.

منتخب مردم شازند در مجلس یازدهم گفت: نباید سهم شهرهایی که پالایشگاه، پتروشیمی و صنایع مادر دارند فقط محیط زیست آلوده و آلودگی هوا، ‌بی‌‌آبی و زمین‌های غیر حاصل‌خیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورز و روستایی از مُهر مواد غذایی و محصول سبز‌محور سهمی ندارند.

احمدی‌بیغش گفت: متأسفانه در برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها شاهد آن هستیم که مردم آن منطقه سهمی از عوارض آلایندگی صنایع واقع در آن مناطق ندارند. 

ساداتی‌نژاد: محیط زیست در مجلس مظلوم است

سیدجواد ساداتی‌نژاد منتخب مردم کاشان در مجلس یازدهم در این نشست گفت: متأسفانه محیط زیست در مجلس مظلوم است و باید کاری کنیم که به پارلمان پاسخگو باشد.

وی افزود: محیط زیست هم‌اکنون به ترمز تبدیل شده و باید بکوشیم در مجلس آتی به دنبال تشکیل وزارت محیط زیست باشیم.

منتخب مردم کاشان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بخشی از مشکل محیط زیست در کشور به حضور برخی افراد بازمی‌گردد.

ساداتی‌نژاد گفت: از حوزه بین‌الملل و دیپلماسی باید برای توسعه محیط زیست و استفاده از امکانات به‌روز استفاده کنیم.

وی افزود: باید به عوارض محیط زیست و درآمدهای حاصله از آن برای توسعه این حوزه بیفزاییم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: