کد خبر: ۵۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
یک مخصص طب ایرانی در این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به روزه‌داران توصیه کرد مربای هویج بخورند.

به گزارش آوای نشاط، دکتر محبوبه ابریشم‌کار، متخصص طب ایرانی گفت: هویج یا گزَر با طبیعت گرم و تر خواص فراوانی دارد و مصرف آن در روزهای آخر ماه رمضان به دلیل اینکه می‌تواند قوای عمومی بدن را بازگرداند، به روزه‌داران توصیه می‌شود.
وی گفت: روزه‌داران می‌توانند از این مربای پرخاصیت در وعده سحر و افطار همراه با غذا یا پس از آن استفاده کنید. مصرف آن به تنهایی یا با مقدار کمی کره یا خامه می‌تواند دفع کننده سودا (خلط غلیظ سرد و خشک) از بدن باشد. 

این متخصص طب ایرانی مربای هویج را تقویت‌کننده رحم و درمان‌کننده سرفه موثر دانست و گفت: از دیگر خواص ان می‌توان به باز کننده انسدادهای کبد و مجاری صفراوی، مقوی معده، ملین، اشتهاآور، درمان کننده سرفه و درد سینه اشاره کرد.
البته به گفته دکتر ابریشم‌کار، خواص این نارنجی خوشرنگ به همین‌ها ختم نمی‌شود بلکه دفع کننده سنگ کلیه، تقویت‌کننده دستگاه هاضمه و از بین برنده دردهای ناشی از اسپاسم نیز است.
وی درنهایت درخصوص نحوه درست کردن این مربا گفت: پیشنهاد می‌شود مربای هویج با عسل یا مقدار کمی شکر درست شود. در صورت استفاده از عسل، ابتدا باید هویج را با آب پخت و در نهایت به میزان مساوی به آن عسل افزود تا مربا به قوام برسد.

*بهداشت نیوز

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: