کد خبر: ۵۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام از افزایش پرواز بمب افکنهای «بی-1 لنسر» بر فراز دریای چین جنوبی خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، نیروی هوایی آمریکا ماموریت بمب افکنهای «بی-1 لنسر» خود بر فراز آبهای دریایی چین جنوبی را افزایش داده است.

به نوشته وبگاه «چاینا مورنینگ پست» افزایش پرواز بمب افکنهای لنسر ایالات متحده همزمان با افزایش ماموریتهای نیروی دریایی آمریکا در این منطقه، تنگه تایوان و  دریای چین شرقی در حالی صورت می گیرد که مقامات نظامی چین نسبت به خطر برخورد نظامی هشدار داده اند.

در تازه ترین اقدام آمریکا در منطقه، فرماندهی نیروی هوایی این کشور در اقیانوس آرام سه شنبه در توییتی از انجام پرواز بمب افکنهای لنسر درست چند روز پس از تمرین نیروی دریایی آمریکا نزدیک هاوایی خبر داد.

به گفته منابع مطلع، نیروی هوایی آمریکا چهار فروند بمب افکن لنسر و حدود 200 پرسنل را از پایگاه های هوایی «تگزاس» و «آندرسن» به جزیره گوام انتقال داده و دلیل آن را پشتیبانی از نیروهای خود در منطقه اعلام کرده است.

یک تحلیلگر نظامی چینی در واکنش به این تحرکات گفته است که آمریکا در پی تداوم فشار بر چین است و تصمیم گیرندگان در پنتاگون این بمب افکنها در پی اقدام بازدارندگی راهبردی علیه چین هستند.

این در حالی است که مقامات پنتاگون و تحلیلگران آمریکایی به تازگی با هراس از توان نظامی چین گفتند که در وزارت دفاع، خارجه و کاخ سفید، چین به عنوان بزرگترین تهدید نگریسته میشود.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در تحلیل رزمایش این کشور گفتند که آمریکا برابر چین آسیب پذیر است و هرگونه حمله ای به آمریکا موجب خسارت قابل توجهی میشود. یک ارزیابی پنتاگون  بر اساس سال 2030 این بود که در برهه ای که چین به زیردریایی های رزمی و ناوهای هواپیمابر و ناوشکنهای جدید  در سال 2030 مجهز شود، آنگاه آمریکا به طور کامل مغلوب ارتش چین میشود.

به گفته کارشناسان پنتاگون این تهدیدها اینک فوری تر از سال 2030 است به طوریکه  پایگاههای آمریکا تحت فرماندهی این کشور در منطقه اقیانوس آرام اینک در خطر هستند، زیرا چین توان موشکی برد متوسط خود را تقویت کرده است. در این بین وضعیت جزیره گوام که میزبان سه پایگاه آمریکاست، به شدت مایه نگرانی است. 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: