کد خبر: ۵۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
دانشمندان چینی داروی جدیدی ساخته‌اند که روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا را تسریع می‌بخشد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از theeastafrican، یک محقق در مرکز نوآوری ژنومیک پیشرفته دانشگاه پکن اعلام کرده است که دانشمندان این مرکز تحقیقاتی دارویی ساخته اند که می‌تواند به همه گیری ویروس کرونا پایان دهد.

به گفته محققان این دارو نه تنها می‌تواند روند بهبودی بیماران را تسریع ‌بخشد، بلکه باعث پاسخ ایمنی مناسب در برابر ویروس نیز می‌شود.

«سنی شی» مدیر مرکز نوآوری ژنتیکی دانشگاه پکن، گفت: این دارو در مرحله آزمایش حیوانات موفقیت آمیز بوده است.

او ادامه داد: وقتی ما آنتی‌بادی‌های خنثی کننده را به موش‌های آلوده تزریق کردیم، پس از پنج روز ویروس ۲.۵ هزار برابر کاهش یافت، این بدان معنی است که این دارو اثر درمانی دارد.

دارویی که از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کند

مدیر مرکز نوآوری ژنتیکی دانشگاه پکن افزود: این دارو باید تا اواخر امسال برای هرگونه شیوع احتمالی ویروس کرونا آماده شود و همچنین برنامه‌ریزی برای کارآزمایی بالینی در حال انجام است.

به گفته او این آنتی‌بادی‌های خنثی شده می‌توانند به یک داروی تخصصی برای درمان کووید ۱۹ تبدیل شوند و همه گیری را متوقف کنند.

او افزود: ۱۴ آنتی بادی خنثی شده‌ای که در این دارو استفاده شده، می‌تواند به سرعت به تولید انبوه برسد.

استفاده از آنتی بادی‌ها در دارو‌های درمانی روش جدیدی نیست و در معالجه چندین ویروس دیگر مانند اچ‌آی‌وی، ابولا و مرس (سندرم تنفسی خاورمیانه) موفقیت آمیز بوده است.

داروی مذکور بر پایه پادتنی که از ۶۰ بیمار بهبود یافته از کووید-۱۹ به دست آمده، ساخته شده است. نتایج آزمایش اولیه آن در مجله علمی Cell منتشر شده است و نشان می‌دهد استفاده از آنتی‌بادی‌ها یک درمان بالقوه برای بیماران مبتلا به کرونا است و زمان بهبودی آنها را کوتاه می‌کند.

پلاسما درمانی

ساخت ۵ واکسن احتمالی برای کرونا

به گفته یکی از مقامات بهداشت چین، این کشور در حال حاضر پنج واکسن کرونا در مرحله آزمایش بالینی دارد اما سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که ساخت واکسن کرونا ۱۲ الی ۱۸ ماه طول می‌کشد.

بیش از ۷۰۰ بیمار به روش پلاسما درمانی در چین بهبود یافته‌اند. به گفته دانشمندان، پلاسمای افرادی که به این ویروس مبتلا شدند و بهبود یافته‌اند، در درمان بیماران مبتلا به کرونا مؤثر است و باعث پاسخ دفاعی در بدن آنها می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: