کد خبر: ۵۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
رویترز:
رویترز نوشت علی رغم فشار آمریکا برای نرسیدن محموله بنزین ایران به ونزوئلا و القای مقامات این کشور که مردم ونزوئلا، بنزین ایران را نمی خواهند، مردم این کشور منتظر رسیدن این محموله ها هستند چراکه زندگی شان در اثر کمبود بنزین مختل شده است.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از رویترز، علی رغم واکنش های امریکا به محموله بنزین ایران به مقصد ونزوئلا، مردم این کشور در پمپ های بنزین در پایتخت این کشور فارغ از اینکه چگونه این سوخت به کشورشان برسد، منتظر هستند، باک های خودروهای خود را پر کنند.

ایران و ونزوئلا، هر دو عضو اوپک و از مخالفان آمریکا هستند. یک مقام دولت ترامپ هفته پیش گفته بود این محموله که با 5 نفتکش در راه ونزوئلا است مورد استقبال قرار نگرفته است.

برخی از سیاست مداران مخالف در ونزوئلا به علت نگرانی در مورد ارتباطات دولت نیکلاس مادورو با ایران، در مورد این محموله انتقاد کرده بودند.

اما مردم ونزوئلا مانند فرانکلین لوزاردو، مدیر یک رستوران در ونزوئلا که در دوران قرنطینه برای ارسال غذا به مشتریان با مشکل مواجه شده می گویند به دست آوردن بنزین برایش مهم است.

لوزاردو 56 ساله در پمپ بنزینی در شرق کاراکاس به رویترز گفت: «مهم نیست این بنزین از کجا می آید. بدون بنزین، خودروها متوقف می شوند و نانی بر سر سفره مردم نیست.»

کمبود بنزین در ماه های اخیر به علت فشار آمریکا به تامین کنندگان شدید شده است. این اقدام بخشی از فشار حداکثری به دولت مادارواست که در آستانه یک فروپاشی اقتصادی قرار دارد.

کرنوموتو آلوارز، پرستار بازنشسته 61 نیز می گوید: «ما نباید به واردات بنزین از ایران پایان دهیم.»

کمبود بنزین، بر ارسال مواد غذا و رسیدن دکترها به بیمارستان نیز تاثیر گذاشته است.

کارمن ریورو، اقتصاددان 35 ساله می گوید: «برای من مهم نیست که بنزین از ایران بیاید. فقط آن را بگیریم... بدون بنزین، توزیع مواد غذا مختل می شود و مردم نمی توانند کار کنند.»

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: