کد خبر: ۵۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
رئیس اداره امناء ومتولیان موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در سال ۹۹ واگذاری اداره موقوفات به امناء سرعت می گیرد گفت: تاکنون برای ۱۳۲ موقوفه امین تعیین ومنصوب شده که با تداوم وتوسعه این واگذاری درسال ۹۹ نقش نظارتی این سازمان بر موقوفات ورقبات کشور گسترش خواهد یافت.

به گزارش آوای نشاط، حجت‌الاسلام عبدالحسین کوپایی مرادی -رئیس اداره امناء ومتولیان موقوفات اداره کل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه- در حاشیه نشست کمیسیون ماده پنج قانون تشکیلات سازمان اوقاف ویژه امناء موقوفات متصرفی این سازمان بیان کرد: یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه اداره کردن موقوفات فاقد امین و یا اشتراک التولیه است که براساس ماده ۵ قانون تشکیلات سازمان اوقاف می‌تواند برای سامان بخشیدن به این موقوفات اشخاص متدین و معروف به امانت را بهکار بگیرد تا وضعیت موقوفه سامان یافته وبهره وری آن ارتقاء یابد.

مرادی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات متصرفی است تا به این وسیله تصدی‌گری سازمان اوقاف کاهش یافته و نقش نظارتی این سازمان افزایش یابد دراین راستا درسال ۹۹ درنظر داریم با رعایت شاخص‌ها برای ۲۰۰ موقوفه امین تعیین کنیم.

وی از تعیین امین برای موقوفات کم درآمد و یا فاقد درآمد خبر داد و گفت: هدف از این اقدام افزایش مشارکت مردمی در اداره موقوفات و ترویج فرهنگ وقف است.

مرادی اظهار کرد: بنابراین یکی از سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف در سال ۹۹ معرفی هیات امنا موقوفات خواهد بود تا از این طریق با اعتماد مردم به سنت حسنه وقف و عایدات تقویت شده و مردم خود از موقوفات صیانت و حفاظت کنند و سازمان اوقاف بتواند صرفا بعد نظارتی خود را تقویت کند.

مرادی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ واگذاری اداره موقوفات به مردم سرعت می‌گیرد بیان کرد: آبادانی موقوفات، وصول مطالبات، تنظیم و تجدید قراردادهای اجاره موقوفات، حفظ املاک و اموال موقوفه، جذب سرمایه گذاری در موقوفه، احقاق حقوق موقوفه، شناسایی و ثبیت مالکیت موقوفه، بالا بردن بهره وری موقوفات و افزایش درآمد آنها از جمله دستورالعمل‌ها و وظایفی واختیاراتی است که هیات امنا و امینان دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: این کمیسیون که جلسه آن امروز برگزارشد در واقع نقش گزارش گیری ونظارتی بر امین موقوفات را دارد. تعیین امین در ابتدا برای موقوفات شاخص و بزرگ انجام می‌شود و در ادامه برای سایر موقوفات کشور هم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: