کد خبر: ۵۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
تحریم‌های آمریکا |
وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌ اخیر آمریکا علیه یک شرکت چینی، ضمن درخواست برای لغو فوری تحریم‌های غیرقانونی واشنگتن، همکاری با ایران را منطقی و قانونی توصیف کرد.

به گزارش آوای نشاط، روزنامه «چاینا دیلی» گزارش داد وزارت خارجه چین از آمریکا خواست فوراً تحریم‌های غیرقانونی علیه شرکت‌های چینی را لغو کند و افزود همکاری با ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی منطقی و قانونی است و باید از آن محافظت شود.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک شرکت مستقر در چین را به بهانه ارتباط با شرکت هواپیمایی ماهان در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه اعلام کرد شرکت Shanghai Saint Logistics Limited مستقر در چین، به دلیل فعالیت به عنوان نماینده فروش شرکت ماهان‌ایر در فهرست تحریم‌ها قرار گرفت. خزانه‌داری آمریکا گفته از سال ۲۰۱۸ این هفتمین نماینده فروش شرکت ماهان‌ایر است که توسط آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار می‌گیرد.

دولت آمریکا در راستای سیاست فشار علیه ایران شرکت ماهان‌ایر را به دلیل آنچه به ادعای این کشور ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

«استیون منوشین»، وزیر امور خزانه‌داری آمریکا گفت: «ما برای هدف قرار دادن شرکت‌هایی که به ارتباط تجاری با ماهان‌ایر ادامه می‌دهند تردید نخواهیم کرد.»

آمریکا با متهم کردن شرکت هواپیمایی ماهان به انتقال نیرو به سوریه این شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داده و کشورهای اروپایی را هم برای تحریم آن تحت فشار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: