کد خبر: ۵۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
سوژه فارس من به نتیجه رسید|
وزیر آموزش و پرورش از تصویب ترمیم رتبه‌بندی معلمان در جلسه امروز هیأت دولت خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز دولت، اظهار کرد: در اسفند سال گذشته همه کارکنان دولت از ضریب فوق العاده شغل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده کردند و این موضوع در آموزش و پرورش اختلالی در امر رتبه‌بندی معلمان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: امروز در هیأت وزیران تصویب شد که احکام رتبه بندی معلمان اصلاح و ترمیم شود و زمان انجام آن از اول فروردین 99 خواهد بود.

حاجی میرزایی درباره زمان صدور احکام جدید، گفت: احکام معلمان به سرعت اصلاح خواهد شد و مابه‌التفاوت از فروردین 99 پرداخت خواهد شد.

سوم آذر سال 98 پس از کش و قوس‌های فروان، هیأت وزیران «نظام رتبه‌بندی معلمان» را با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه تصویب کرد و مقرر شد که معلمان در پنج رتبه، طبقه‌بندی ‌شوند و عوامل امتیاز آور برای ارتقای رتبه بر مبنای تحصیلات، مهارت و توانایی‌‌ها، دوره‌های آموزشی، سنوات خدمت و تجربه مربوط محاسبه ‌شود.

شیرینی اتفاق در اسفند با اجرای بخشنامه «افزایش تا سقف 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری» به کام معلمان تلخ شد؛ البته این تلخی به دلیل اجرای این قانون نبود بلکه اثرات آن بر رتبه‌بندی بود؛ با اجرای این بخشنامه، قانون رتبه‌بندی عملا بی‌اثر شد.

در این بخشنامه آمده است:‌ «تصویر بخشنامه سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با افزایش تا سقف 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌های نیروی انسانی ارسال می‌شود». طبق مفاد این بخشنامه، از تاریخ اول اسفند 1398 امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تمام کارکنان به میزان 50 درصد افزایش می‌یابد و حقوق و مزایای کارکنان قرارداد انجام کار معین (مشخص) موضوع بند «ب» ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه، معادل هشتاد درصد (80 درصد) حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز تعیین شده است که نحوه اعمال این افزایش بر اساس دستورالعملی خواهد بود که با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام خواهد شد.

 

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دو روز پیش به خبرنگار فارس، اظهار کرد: «در ماده 8 مصوبه پارسال دولت درباره رتبه‌بندی معلمان اشاره شده است هرگونه تغییر در مفاد مصوبه باید به تأیید کارگروه متشکل از وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی برسد؛ با توجه به اینکه می‌خواهیم در قالب رتبه‌بندی و رتبه‌های حرفه‌ای، فوق‌العاده ویژه هم برای معلمان تعریف کنیم که متناسب با آنها، پرداخت شود، تغییر در جداول محسوب می‌شود».

الهیار ترکمن اضافه کرد: «نظر سازمان برنامه و بودجه و نظر سازمان اداری و استخدامی اخذ شده است تا بتوانیم مجوز دولت را بگیریم و ابلاغ کنیم؛ در حال حاضر به دولت اعلام شده است و در حال بررسی در کمیسیون‌های دولت است».

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: