کد خبر: ۵۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
طبق نتیجه تحقیقات یک موسسه دانشگاهی در آمریکا، احتمالا تلفات ویروس کرونا در این کشور تا پایان سال جاری میلادی به سه برابر میزان کنونی افزایش می‌یابد.

به گزارش آوای نشاط، در حالی که شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به مرز ۹۲ هزار نفر رسیده است، نتیجه تحقیقات دانشگاه واشنگتن نشان می‌دهد که احتمال سه برابر شدن شمار کشته‌های ویروس کرونا در آمریکا وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، تحقیق «بنیاد اقتصاد، سیاست، نتایج بهداشت تطبیقی» دانشگاه واشنگتن نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر افراد دارای علایم ابتلا به ویروس کرونا ۱۳ برابر بیشتر از مرگ و میر ناشی از ابتلا به آنفلوانزای فصلی است.

طبق یافته‌های این پژوهش، درصد کشندگی آنفلوانزای فصلی معادل ۰.۱ (یک دهم) درصد است اما میزان فوت مبتلایان به ویروس کرونا ۱.۳ درصد است.

به گفته محققان درصد واقعی افرادی که به کرونا مبتلا هستند اما عوارض و نشانه‌هایش را ندارند، نامشخص است.

«انیربان باسو» استاد اقتصاد پزشکی در مدرسه داروسازی دانشگاه واشنگتن به دنبال انتشار نتیجه این تحقیق بیانیه صادر و اعلام کرد: «کووید-۱۹ کشنده‌تر از آنفلوانزا است و می‌توانیم بحث (درباره اینکه کدام کشنده تر است) را کنار بگذاریم».

به گفته این پروفسور دانشگاه، میزان ابتلای کرونا بسیار بیشتر از آنفلوانزای فصلی است و پایین‌ترین تخمین‌ها نشان می‌دهد تا پایان ۲۰۲۰ (۱۱ دی ماه ۱۳۹۹) ۲۰ درصد از جمعیت آمریکا مبتلا می‌شوند البته در صورتی که اجرای مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه پیدا کند. (طبق سرشماری سال ۲۰۱۹، جمعیت این کشور ۳۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است).

باسو ادامه داد، تحقیقات نشان می‌دهد با توجه به سطح شیوع و سرایت کرونا در آمریکا احتمالا در پایینترین تخمین ۳۵۰ هزار نفر و در بالاترین تخمین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تا پایان سال ۲۰۲۰ کشته شوند.

وی افزود: «این یک آمار و تعداد سرگیجه آور است و تنها با اقدامات مناسب بهداشتی می‌توان این تعداد را کاهش داد».

استاد مدرسه داروسازی دانشگاه واشنگتن البته تاکید کرد، تحقیقات این دانشگاه را نباید به عنوان «حرف آخر» در خصوص میزان کشندگی ویروس کرونا ارزیابی کرد چرا که «تخمین زدن درباره میزان کشندگی ابتلا ماهیت سیالی دارد و بسته به وضعیت مناطقی که ویروس در آنجا شیوع یافته، امکان افزایش یا کاهش تخمین کلی میزان کشندگی در آینده وجود دارد».

وی افزود: «محتمل است که به موازات سرایت (کرونا) به مناطق حاشیه‌ای در کشور (آمریکا) میزان کلی کشندگی آن افزایش یابد چرا که در آن مناطق دسترسی لازم به مراقبتهای بهداشتی لازم وجود ندارد».

هشدار درباره احتمال سه برابر شدن تعداد قربانیان کرونا در آمریکا در شرایطی مطرح می‌شود که طبق آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» تا به امروز سه شنبه مجموع فوتی‌های این ویروس در آمریکا به ۹۱ هزار و ۹۲۱ نفر و شمار مبتلایان به یک میلیون و ۵۲۸ هزار و ۵۶۸ تن رسیده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: