کد خبر: ۵۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
مدیرعامل شرکت دانش بنیان الکترونیک پردازش سبلان اردبیل گفت: پس از طراحی و ساخت ربات کمک پرستار حکیم یک، با توجه به نیاز کنونی برای ضدعفونی کردن بیمارستان‌ها و اماکن مختلف طراحی و ساخت ربات حکیم ۲ با کاربرد ضدعفونی کردن محیط در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش آوای نشاط، بهزاد کهنی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: پس از طراحی و ساخت ربات کمک پرستار حکیم یک، با توجه به نیاز کنونی برای ضدعفونی کردن بیمارستان‌ها و اماکن مختلف طراحی و ساخت ربات حکیم ۲ با کاربرد ضدعفونی کردن محیط در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ربات کمک پرستار حکیم یک، که چند ماه قبل توسط جوانان اردبیلی طراحی و ساخته شده و در اختیار بیمارستان امام‌خمینی اردبیل قرار گرفته بود در بین ۱۰ فناوری برتر کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان الکترونیک پردازش سبلان اردبیل بیان کرد: ویژگی‌های ربات کمک پرستار حکیم ۱ که به‌عنوان دومین ربات کمک پرستار در جهان پس از کشور چین در ایران توسط فناوران اردبیلی ساخته شده بود سبب شد تا این ربات که تمامی مراحل ساخت آن توسط مهندسان بومی و اردبیلی انجام گرفته بود در بین ۱۰ فناوری برتر کشور قرار گیرد.

وی گفت: این ربات مجهز به تکنولوژی uv است و مراحل طراحی آن به اتمام رسیده و اکنون در مرحله ساخت قرار دارد در طی روزهای آتی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید و پس از آن در اختیار بیمارستان‌ها جهت ضدعفونی محل‌های مختلف و اتاق بیماران به ویژه بخش بستری بیماران کرونایی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: