کد خبر: ۵۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
آخرین وضعیت کرونا در جهان
شمار موارد بهبودیافته از بیماری کرونا در جهان به مرز دو میلیون نفر نزدیک شد.
به گزارش آوای نشاط، شمار موارد بهبودیافته از بیماری کرونا در جهان به مرز دو میلیون نفر نزدیک شد. پایگاه اینترنتی وورد مترز اینفو (worldometers.info) که شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را به صورت لحظه‌ای منتشر و به روز رسانی می‌کند، اعلام کرد: شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر و شمار جان باختگان به ۳۲۰ هزار و ۶۷۵ نفر افزایش یافته است.
آخرین خبر‌ها درباره شیوع جهانی ویروس کرونا، تعداد مبتلایان و تحولات مربوط به آن به شرح زیر است.

آخرین آمار شیوع ویروس کرونا در جهان
 
آخرین وضعیت کرونا در جهان
 
آخرین آمار مربوط به کرونا در پرو
وزارت بهداشت پرو از آخرین وضعیت همه گیری ویروس کرونا در روز گذشته خبر داد.
وزارت بهداشت پرو در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: از مجموع ۶۶۱ هزار و ۱۳۲ آزمایش تشخیصی صورت گرفته در این کشور، ۵۶۶ هزار و ۱۹۹ مورد منفی بوده است. همچنین از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۹ نفر در بیمارستان بستری شده اند. علاوه بر این، اطلاعات وزارت بهداشت پرو نشان می‌دهد ۶۰ ممیز ۳ دهم درصد افراد مبتلا را مرد‌ها و ۳۹ ممیز ۷ دهم درصد موارد را زن‌ها تشکیل می‌دهند. در مجموع ۹۴ هزار و ۹۳۳ مورد مثبت ثبت شده در این کشور وجود دارد که از این میان، ۳۰ هزار و ۳۰۶ نفر، سلامت خود را به دست آورده اند. تعداد جان باختگان کرونا در پرو نیز به ۲ هزار و ۷۸۹ نفر می‌رسد.
 
افزایش مبتلایان به کرونا به بیش از ۴ میلیون و ۹۲۰ هزار نفر
 
شمار مبتلایان کویت از ۱۶ هزار نفر فراتر رفت
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت کویت از ثبت هزار و ۷۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و اعلام کرد مجموع شمار مبتلایان به ۱۶ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.
 
آغاز بررسی مرگ ناشی از کرونا در خانه‌های سالمندان انگلیس
همزمان با انتشار گزارش‌ها مبنی بر آگاهی مقامات انگلیس درباره نقش کارکنان موقت آسایشگاه‌های سالمندان در شیوع ویروس کرونا، مسئله شیوع این ویروس در خانه‌های سالمندان بار دیگر در مرکز توجه قرار می‌گیرد.
به گزارش آی تی وی، مقامات درمانی روز سه شنبه برای ارائه گزارش‌ها در مورد چگونگی مقابله خانه‌های سالمندان و کارکنان آن با شیوع کرونا، در برابر نمایندگان پارلمان حاضر می‌شوند. روزنامه گاردین پیشتر ادعا کرد براساس مطالعه افشا شده سازمان بهداشت عمومی انگلیس، کارکنانی که ویروس کرونا را در شش خانه سالمندان منتشر کرده اند، به عنوان جایگزین برای کارکنانی آمده بودند که در قرنطینه شخصی به سر می‌بردند. این مطالعه از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ آوریل انجام شده است. این گزارش ادعا می‌کند نتایج این پژوهش از دست کم پایان ماه گذشته به اطلاع وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی انگلیس رسیده است، اما خانه‌های سالمندان، شورا‌ها و مدیران محلی مراکز بهداشتی تازه هفته گذشته در جریان قرار گرفته اند. براساس تحقیقات صورت گرفته بیش از ۲۲ هزار نفر از ساکنین خانه‌های سالمندان در انگلیس و ولز جان باخته اند. هرچند دفتر آمار ملی رقم تلفات ناشی از ویروس کرونا را در این مراکز ۱۲ هزار و ۵۲۶ نفر اعلام کرده است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به شیوع بسیار گسترده کرونا در آسایشگاه‌های سالمندان اذعان کرده است. براساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس شیوع کرونا در حدود ۴ مرکز از هر ۱۰ خانه سالمندان گزارش شده است.
 
شمار مبتلایان در قطر از ۳۵ هزار نفر فراتر رفت
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت قطر اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور با ثبت هزار و ۶۳۷ مورد جدید به ۳۵ هزار و ۶۰۶ نفر افزایش یافت.
 
احتمال خسارت ۱۸ میلیون پوندی کرونا برای ملکه انگلیس
یک مقام مسئول در خانواده سلطنتی انگلیس با ارسالی رایانامه‌ای به کارکنان اعلام کرد ملکه ممکن است ۱۸ میلیون پوند در بحبوحه شیوع کرونا از دست بدهد.
به گزارش روزنامه دیلی میل، با بسته شدن کاخ‌های سلطنتی به علت محدودیت‌های برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ملکه درآمد حاصل از میلیون‌ها گردشگر را از دست می‌دهد.
لرد چمبرلین ارل پیل یکی از مسولین ارشد در خانواده سلطنتی در ایمیلی به کارکنان اعلام کرد انتظار می‌رود درآمد خانواده سلطنتی امسال تا حدود یک سوم کاهش یابد.
وی همچنین از توقف استخدام نیرو‌های جدید و عدم افزایش حقوق‌ها خبر داد.
در این ایمیل آمده است: «این بحران مقاومت، سازگاری و آمادگی ما را در بسیاری جهات و در تمام سطوح محک زده است. این بحران همچنین تاثیر قابل توجهی در فعالیت‌های همه خانواده سلطنتی داشته است.»
در ادامه این نامه الکترونیکی آمده است: «هرچند به نظر می‌رسد انگلیس اوج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته باشد، اما مشخص نیست چه زمانی اقداماتی مانند فاصله اجتماعی متوقف می‌شود. پس باید در نظر بگیریم که این مسئله ممکن است هفته‌ها ادامه داشته باشد تا زمانی که بتوانیم به فعالیت‌های معمول بازگردیم.»
در سال گذشته خانواده سلطنتی بیش از ۷۰ میلیون پوند از فروش بلیت و سوغاتی به دست آورد.
 
اروپا پس از تهدید‌های ترامپ از سازمان جهانی بهداشت حمایت کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل‏، پس از تهدید‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت‏، اتحادیه اروپا حمایت خود را از این سازمان اعلام کرد.
 
افزایش نابرابری‌های اجتماعی در سراسر جهان در پی شیوع کرونا
همه گیری ویروس کرونا نابرابری‌های موجود در جهان را تشدید و اوضاع میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان وخیم‌تر کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، اعتراضات مردمی در حومه فقیر نشین سانتیاگو پایتخت شیلی به درگیری با نیرو‌های پلیس منجر شد. ۸۰ درصد موارد آلودگی به ویروس کرونا در شیلی مربوط به سانتیاگو است. ساکنان این شهر از هفته گذشته در قرنطینه به سر می‌برند. این بحران بهداشتی در شیلی پس از چندین ماه اعتراض اجتماعی رخ داده است.
در فرانسه هم بحران ویروس کرونا به نابرابری‌ها دامن زده است.
فردی زمانی که در پاییز گذشته به عنوان نانوا مشغول به کار شد گمان می‌کرد می‌تواند خانواده خود را از فقر نجات دهد. اما در آن زمان وی بر روی همه گیری حسابی نمی‌کرد.
وی می‌گوید بخشی از حقوق خود را از دست داده است. دستمزد وی از ۱۸۰۰ یورو در ماه به ۱۳۰۰ یورو کاهش یافته است. وی با این رقم خانواده شش نفره خود را تامین می‌کند.
فردی می‌گوید این شرایط بسیار دشوار است. این خانواده پیش از این هم بار‌ها از کمک‌های اجتماعی استفاده کرده است.
همسر فردی می‌گوید ما پیش از این هم با اوضاع متزلزل رو به رو بودیم. ما فکر می‌کردیم این شرایط تمام شده است، اما ویروس از راه رسید و هرچه بر سر راه داشت نابود کرد.
در آلزاس و نرماندی انجمن کمک‌های مردمی هرگز شاهد چنین صف‌های طولانی نبود. یکی از داوطلبان این انجمن می‌گوید افرادی که نیازمند کمک هستند اکثر دانشجو یا کسانی هستند که شغل خود را از دست داده اند.
یک زن حدودا سی ساله که تا پیش از این کمکی دریافت نکرده بود می‌گوید من دو کودک دارم که باید آن‌ها را سیر کنم.
این زن که به طور معمول در رستوران‌ها و جشن‌ها به عنوان خدمتکار کار می‌کرد حالا به دلیل ممنوعیت همه این تجمعات بیکار است. پولین امیدوار است به محض بازگشایی رستوران‌ها کاری بیابد.
اما انجمن کمک‌های مردمی می‌داند که بحران تازه شروع شده است. این انجمن نگران است که با این سرعت همه ذخایر مواد غذایی خود را تا ماه ژوئیه به اتمام برساند.
مرکز ملی آمار انگلیس گزارش دولت را درباره شمار جان باختگان کرونا در این کشور به چالش کشید
مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد تا ۸ ماه می، ۱۹ اردیبهشت ماه، ۳۹ هزار و ۷۱ نفر در این کشور، به علت همه گیری ویروس کرونا جان باخته اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد: در هفته منتهی به ۱۹ اردیبهشت ماه، ۱۲ هزار و ۶۵۷ نفر در این کشور جان باخته اند که در مقایسه با متوسط شمار مرگ در هفته مشابه در پنج سال اخیر، ۳.۰۸۱ مرگ بیش‌تر را نشان می‌دهد.
این مرکز گزارش داده است یک سوم از مرگ‌ها در هفته یاد شده، ناشی از همه گیری کووید ۱۹ بوده است. وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس دیروز اعلام کرد با جان باختن ۱۶۰ نفر دیگر در روز یکشنبه، شمار قربانیان همه گیری کووید ۱۹ در این کشور به ۳۴ هزار و ۷۹۶ نفر رسید. براساس این اطلاعیه، تاکنون ۲۴۶ هزار و ۴۰۶ نفر در انگلیس به صورت قطعی، مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده اند.
درباره شمار واقعی مبتلایان و جان باختگان از ویروس کرونا در انگلیس، اختلاف آمار وجود دارد. روزنامه تایمز دو هفته پیش نوشت شمار واقعی قربانیان ویروس کرونا در انگلیس، ۵۰ درصد بیش‌تر از آمار دولت این کشور است و تاکنون از ۶۱ هزار نفر بیش‌تر شده است. روزنامه تایمز با مقایسه شمار مرگ افراد در انگلیس از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا، با متوسط میزان مرگ در ۵ سال اخیر، به این نتیجه رسیده است که شمار واقعی مرگ ناشی از کووید ۱۹، دو برابر آمار رسمی دولت انگلیس است. روزنامه دیلی میرور امروز اعلام کرد شمار مرگ ناشی از ویروس کرونا در انگلیس حدود ۱۰ هزار نفر بیش از بر اورد پیشین است و بر اساس داده‌های مرکز ملی امار این کشور تاکنون حدود چهل و چهار هزار نفر از بیماری کووید ۱۹ در این کشور جان باختند.
 
مادرید ممنوعیت ارتباط مستقیم با ایتالیا را لغو کرد
دولت اسپانیا روز سه شنبه در روزنام رسمی خود اعلام کرد منع ارتباط مستقیم هوایی و دریایی با ایتالیا که از یازدهم مارس به منظورمقابله با شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده بود، لغو شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مادرید، با این حال مسافرانی که از ایتالیا قصد ورود به اسپانیا را دارند همانند دیگر مسافران خارجی باید یک دوره قرنطینه اجباری را در خاک اسپانیا بگذرانند. حالت فوق العاده بهداشتی همچنان در اسپانیا برقرار است.
 
انتهای پیام/
 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: