کد خبر: ۵۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
مرورگر مایکروسافت Edge از بدافزار استخراج ارز دیجیتال جلوگیری میکند : مایکروسافت به تازگی اولین نسخه کامل مرورگر مبتنی بر کروم خود به نام Microsoft Edge با بهبود های چشمگیر منتشر کرده است. برای مثال ویژگی های امنیتی جدید برای حفاظت از کاربران در برابر دانلود خودکار برنامه های ناخواسته، مانند نرم افزار های تبلیغاتی مزاحم و سایر برنامه های مخرب رایانه، در نظر گرفته شده است.

به گزارش آوای نشاط، با توجه به تهدید روز افزون ماینینگ های ارز دیجیتال از طریق کامپیوتر های قربانی، مرورگر جدید مایکروسافت به طور ویژه ای برای جلوگیری از این نوع اسکریپ های مخرب طراحی شده است.

بد افزار های استخراج ارز دیجیتال شامل برنامه های نرم افزاری و بدافزار هایی هستند که برای بدست آوردن منابع کامپیوتری و استفاده از آنها برای ماین (استخراج) ارز های دیجیتالی مانند بیت کوین بدون رضایت و اجازه صاحب رایانه برنامه ریزی شده است. Don Sharp در این خصوص می گوید:

کاربران مایکروسفات Edge به زودی قادر خواهند بود، در وب بگردند بدون اینکه خطر دانلود های ناخواسته ماینر ها آنها را تهدید کند. این ویژگی “منابع معتبر کمتر” را هدف قرار می دهد تا از سایت ها یا تبلیغات آنلاین که از کد های استخراج استفاده می کنند، تا از سیستم قربانی سو به عمل آورند؛ جلوگیری می کند.

مایکروسافت در حال حاضر کاربران را ترغیب به استفاده از مرورگر جدید خود می کند.

اتک های (حمله های) ماینینگ ارز دیجیتال برای چندین سال در حال افزایش است و کارشناسان امنیتی را بسیار نگران کرده است. به عنوان مثال برای سال 2020 گزارش Cyber Security تاکید می کند که حملات ماینینگ ارز دیجیتال پر رنگ ترین نقش را در فعالیت های غیر قانونی فضای سایبری دارند.

همچنین در این گزارش این نتیجه ذکر شده است که امسال زیر ساخت های ابری هدف بزرگی برای حملات crypto mining خواهند بود. با این وجود حملات سایبری مربوط به استخراج کریپتو تمام طیف سایبری را تهدید می کند.

اخیرا در 30 ژانویه سال 2020، واحد اطلاعاتی امنیتی مایکروسافت گزارش داد که مجرمان سایبری یک بدافزار استخراج ارز مونرو بر روی یک والپیپر سوپر استار والیبالیست Kobe Bryant نصب کرده اند.

وبسایت استخراج ارز مونرو - CoinHive
وبسایت استخراج ارز مونرو – CoinHive

این اسکریپت مخرب که CoinHive نام دارد، یک برنامه استخراج رمز ارز درون مرورگر است. این برنامه مخرب به استخراج مونرو برای هکرها مشغول بوده است.

Don Sharp اگر چه از ویژگی های منحصر به فرد امنیتی جدید Edge یاد می کند اما به کاربران ویندوز 10 هشدار می دهد که : در حالی که توانایی های Edge در تشخیص و خنثی کردن ماین های غیر قانونی، قابل قبول است اما کاربران باید همچنان باید مراقب روش های غیر مرورگری برای آلوده کردن ویندوز ده باشند.

 

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: