کد خبر: ۵۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
گزارش جدید وزارت اقتصاد آلمان حاکی از بی توجهی برلین به تحریمهای تسلیحاتی لیبی و صدور جنگ افزار به کشورهای حامی طرفین درگیر در نبرد داخلی لیبی است.

به گزارش آوای نشاط، با وجود ادعای آلمان در اجرای تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه لیبی ، این کشور 330 میلیون یورو جنگ افزار به کشورهای درگیر در جنگ لیبی صادر کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» به نقل از گزارش وزارت اقتصاد آلمان، از زمان برگزاری اجلاس سران لیبی در چهار ماه قبل، دولت آلمان صادرات سلاح به ارزش 331 میلیون به کشورهای متهم به حمایت از احزاب متخاصم در این کشور را قبول کرده است.

بر اساس این گزارش، بین 20 ژانویه و 3 ماه مه، آلمان با صادرات 308.2 میلیون یورو سلاح به مصر موافقت کرده است. دولت آلمان همچنین با ارسال 15.1 میلیون یورو تسلیحات به ترکیه و 7.7 میلیون یورو به امارات متحده عربی نیز موافقت کرده است.

این در حالی است که ترکیه از دولت وفاق که مورد حمایت سازمان ملل است ملی پشتیبانی می کند، در حالی که مصر و امارات از نیروهای رقیب به رهبری «خلیفه حفتر» حمایت میکنند.

چندی قبل «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در یک نشست مطبوعاتی گفت، از آنچه در لیبی اتفاق می افتد بسیار ناامید شده است و تحریم شورای امنیت سازمان ملل در زمینه جنگ افزار نقض می شود.

لیبی از زمان «سرنگونی» حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی»؛ نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند و نیرهای حفتر از حمایت مصر، امارات و عربستان سعودی.

از سوی دیگر وبگاه خبری مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»، روز چهارشنبه، به نقل از «منابعی آگاه» گزارش داد که گروهک‌های سوری وابسته به ترکیه ۱۵۰ نوجوان را برای جنگ از سوریه به لیبی فرستاده‌اند.

دیدبان در این خصوص گزارش کرد، بسیاری از نوجوانان زیر ۱۸ سال به بهانه کار از ادلب و شمال حلب به شهر عفرین می‌روند؛ سفر برخی از این نوجوانان بدون اطلاع خانوادشان صورت می‌گیرد.

دیدبان همچنین گفت، این نوجوانان پس از رسیدن به عفرین توسط گروه‌های وابسته به ترکیه برای جنگ به لیبی فرستاده می‌شوند . 

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: