کد خبر: ۵۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۳
دیپلمات ارشد روسی می‌گوید موضع آمریکا در مخالفت با اتخاذ پروتکل به کنوانسیون تسلیحات بیولوژیک از ۲۰ سال پیش تا کنون تغییری نکرده است.

 به گزارش آوای نشاط، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، درخواست آمریکا برای دسترسی به آزمایشگاه ووهان در چین را با مخالفت این کشور با کنوانسیون تسلیحات بیولوژیک، در تضاد دانست.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمریکا از چین خواسته که دسترسی به آزمایشگاه بیولوژیک در ووهان را فراهم کند».

وی سپس به یادآوری نکته‌ای تاریخی درباره سابقه آمریکا و تسلیحات بیولوژیک پرداخته و توضیح داد: «نباید فراموش کنیم این آمریکا بود که ۲۰ سال پیش، از اتخاذ پروتکل به کنوانسیون تسلیحات بیولوژیک ممانعت به عمل آورد، [چیزی] که شامل رژیم بازرسی‌های سرزده بود».

این دیپلمات روس سپس تاکید کرد که موضع آمریکا در این مورد هنوز هیچ تغییری نکرده است.

 

 

«مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

سازمان بهداشت جهانی اما با «گمانه‌زنی» توصیف کردن این اظهارات، اعلام کرد که آمریکا هیچگونه اطلاعاتی در این باره که ویروس کرونا منشأ طبیعی ندارد ارائه نداده است.

با این حال، سرویس اطلاعات فدرال آلمان چند روز در واکنش به این ادعای آمریکایی‌ها گفت اتهام‌زنی‌های آنها تلاشی برای منحرف کردن توجهات از شکست دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، در مهار کردن شیوع ویروس کرونا  در این کشور است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: