کد خبر: ۵۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
یک شرکت دانش بنیان ایرانی با تکیه بر توان و تخصص نیروی انسانی خلاق موفق به بومی‌سازی سامانه تزریق درون سلولی شد. دستگاهی که نمونه آلمانی آن یک میلیارد تومان هزینه دارد و با این اقدام نمونه ایران‌ساخت دستگاه با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان وارد بازار شده است.

به گزارش آوای نشاط، روز چهارشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید خداخانی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه، میکرومانیپورلاتور یا سامانه تزریق درون سلولی یکی از محصولات دانش بنیان این شرکت فناور است که درمان ناباروری یکی از مهمترین کاربردهای آن به شمار می رود، افزود: این محصول دانش بنیان دارای دو بازوی کنترل موقعیت و یک زوج مکانیزم میکروانجکشن است که توسط آن امکان نفوذ به غشای سلول برای انجام عملیات درون سلولی مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات توسط دستگاه با دقت میکرون انجام می‌شود و فناوری ساخت آن در کشورهای محدودی همچون آلمان، آمریکا و ژاپن وجود دارد که با ایران ساخت شدن آن، ایران نیز در فهرست کشورهای صاحب این فناوری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه راهکارهای فنی دانا ترفند ادامه داد: البته محصول شرکت آلمانی در بازار با استقبال بیشتری مواجه است به همین دلیل محصول ما نیز از نظر کارکردی و نوع کاربری به این محصول نزدیک و بومی سازی شده است.

وی همچنین بیان کرد: البته این محصول علاوه بر حوزه ناباروری در حوزه‌هایی مانند زیست فناوری، ژنتیک و سلول‌های بنیادی نیز کاربرد دارد و مسیر انجام عملیات درون سلولی را هموار می‌کند. همچنین در خارج از این حوزه‌ها مانند میکروالکترنیک نیز می توان از دستگاه استفاده و کاربردهای نوینی برای آن تعریف کرد.

خداخانی با تاکید بر اینکه، هدف اصلی این شرکت دانش بنیان با بهره گیری از توان و تخصص نیروهای انسانی خود رفع چالش‌های فنی و مهندسی صنایع کشور است، افزود: با بومی‌سازی محصولات فناورانه برای رفع نیازهای کشور قصد داریم محصولاتی با قیمتی کمتر در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم.

وی اظهار داشت: ارزش نمونه آلمانی این محصول دانش بنیان یک میلیارد تومان است در صورتی که مدل ایران ساخت با کیفیتی مشابه ۳۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود و یک تیم خلاق و جوان ایرانی عملکرد آن را به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: