کد خبر: ۵۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۸
سیل همدلی و مهربانی مردم ایران در قالب رزمایش «کمک مومنانه»، همزمان با شب های قدر و ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) شدت گرفته است.
به گزارش آوای نشاط، با گذشت 20 روز از ماه ضیافت الهی و همزمان با ایام شهادت مولای متقیان و پدر یتیمان حضرت امیرالمومنین امام علی (ع)، سیل همدلی و مهربانی مردم ایران برای کاهش آلام هم‌وطنان آسیب‌دیده از شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، ادامه دارد.

اقشار مختلف مردم ایران در روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان، به بهانه‌های مختلف و در قالب گروه‌های گوناگون، رزمایش «همدلی و کمک مومنانه» را دنبال می‌کنند تا هرکدام به سهم خود، گوشه‌ای از فشار سنگین اقتصادی بر روی بخش‌هایی از هم‌وطنان را کاهش دهند؛ هم‌وطنانی که در سه ماه اخیر و بعد از رکود ناخواسته فعالیت برخی اصناف و مشاغل، زندگی آنها هم درگیر پیچ و خم شده است.

محوریت و هماهنگی رزمایش «کمک مومنانه» برعهده سازمان بسیج مستضعفین است و برخی نهادهای حمایتی و انقلابی دیگر از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اوقاف و امور خیریه هم به میدان آمده‌اند تا علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی خودشان، کمک‌های همدلانه و مهرورزانه مردم را هم ساماندهی کرده و به دست نیازمندان و مستضعفان برسانند.

روایت «کمک مومنانه»/ چهارگوشه ایران، میدان «همدلی و مواسات» در ایام شهادت مولای متقیان

این سیل همدلی تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد.

از شور مهربانی دانشجویان تبریزی تا همدلی اهالی دارالارشاد

در استان آذربایجان شرقی، از دیروز و همزمان با شب‌های قدر، توزیع 1000 بسته معیشتی کمک‌های مومنانه از سوی بنیاد احسان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بحران کرونا آغاز شد.

به گفته دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز، ارزش هر بسته حدود 300 هزار تومان است که در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

در دارالارشاد استان اردبیل هم مردم همچنان پای کار «همدلی و کمک مومنانه» هستند. مؤسسه خیریه چهارده معصوم (ع) از جمله این نهادهای مردمی فعال در همدلی مومنانه است. به گفته مدیر این موسسه خیریه، «در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، در طی دو نوبت یک هزار بسته غذایی در بین خانواده‌های نیازمند استان اردبیل توزیع خواهد شد».

در استان اصفهان هم مردمان شهرهای مختلف این دیار، همچنان میدان‌دار مهربانی هستند؛ در جدیدترین برنامه این استان در رزمایش کمک مومنانه، از روز گذشته بسته‌بندی و توزیع ۵ هزار سبد ارزاقی در مصلای اصفهان توسط خادم‌یاران امام رضا (ع) آغاز شده است و نکته جالب در این اقدام، ایرانی بودن تمام اجزای این سبد‌های ارزاقی است.

جوانان البرزی در میدان همدلی مومنانه

رزمایش کمک مومنانه در شهرها و مناطق مختلف استان البرز هم ادامه دارد و در این میان، جوانان البرزی در پایگاه‌های بسیج و مساجد و تشکل‌های دانشجویی، پرچم همدلی و مهربانی راه در ماه میهمانی خدا بلند نگه داشته‌اند.

از جمله این مراکز، پایگاه بسیج شهید حسین ناصرخاکی در کرج است که در راستای کمک به قشر آسیب‌دیده از شیوع کرونا و نیازمندان کرج، اقدام به راه‌اندازی پویش مهربانی کرده و در این پویش، توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی مقابله با کروناویروس در دستور کار قرار داده است.

ام‌القرای جهان اسلام همچنان کانون همدلی و مواسات

در جای جای استان تهران هم همچنان نسیم مهرورزی و کمک مومنانه به هموطنان ادامه دارد؛ از روز گذشته در شهر ری، توزیع ۱۲ هزار بسته حمایتی سپاه ناحیه ری در مرحله دوم کمک مؤمنانه آغاز شده است.

به گفته داود امامیان جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) ری، «در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه ۱۲ هزار بسته غذایی در بین خانواده‌های نیازمند و افرادی که کسب و کارشان به واسطه بیماری کرونا دچار مشکل شده، توزیع می‌شود».

کار کارستان یادگاران حماسه و خون در چهارمحال و بختیاری

در استان چهارمحال و بختیاری، اقشار مختلف مردم میدان همدلی را شلوغ را نگه داشته‌اند، اما در این میان گروهی از ایثارگران و یادگاران 8 سال دفاع مقدس دوباره گرد هم جمع شده و مدیریت رزمایش بزرگ مواسات و کمک‌های مؤمنانه را عهده‌دار شده‌اند.

یکی از این گروه‌های ایثارگر، مؤسسه فرهنگی هنری ایثارگران چهارمحال و بختیاری است؛ این گروه متشکل است از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جوانانی که راه پدرشان را ادامه می‌دهند.

به گفته مدیر مسؤول مؤسسه فرهنگی هنری ایثارگران چهارمحال و بختیاری، «تاکنون 220 سبد در قالب کمک‌های مومنانه به ارزش 60 میلیون تومان شامل روغن، گوشت گرم، مرغ، تن ماهی، برنج، مایع‌ظرفشویی و مواد ضدعفونی کننده توسط موسسه فرهنگی هنری ایثارگران چهارمحال و بختیاری توزیع شده است و جمع‌آوری کمک‌های مومنانه و توزیع آن در بین مردم نیازمند استان همچنان ادامه دارد».

در استان خراسان شمالی نیز نهادهای انقلابی همگام با مردم تلاش می‌کنند تا گوشه‌ای از دغدغه اقشار مستمند و مستضعف آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا را کم کنند.

در این رابطه، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به کمک سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی بنیاد مستضعفان به آسیب دیدگان کرونا در خراسان شمالی اشاره کرده و گفت: این اعتبار برای نیازمندان مددجو و غیر مددجو استان اختصاص‌یافته است.

سیل مهربانی همچنان در خوزستان جاری است

در شهر اهواز، روز گذشته آئین توزیع ۵ هزار بسته معیشتی و ۷۰۰ دستگاه کولر گازی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

استاندار خوزستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: تا امروز ۱۸۰ هزار بسته معیشتی را از طریق بسیج توزیع کرده ایم؛ امروز هم ۳۰ هزار بسته دیگر را از طریق هلال احمر توزیع خواهیم کرد و به ۲۱۰ هزار بسته می‌رسیم و این کمک ها به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بسته معیشتی تا آخر ماه رمضان افزایش خواهد یافت.

معلمان و دانشگاهیان سمنان مشق مهربانی آموزش می‌دهند

رزمایش «کمک مؤمنانه» در استان سمنان هم صحنه‌های زیبای بسیاری خلق کرده که اهدای پاداش روز معلم دانشگاهیان به تجهیز بخش درمان کرونایی‌ها و اهدای بسته‌های معیشتی از سوی کارمندان، بخشی از این صحنه‌های ناب مهربانی و همدلی است.

همشهریان امام امت (ره) در میدان مهربانی

در دیار پیر جماران، هر روز صحنه‌ای جدید از همدلی و کمک مومنانه مردم خلق می‌شود.

از جمله، موکب مردمی «ساقی عطشان کربلا» است که از روز گذشته و در لبیک به ندای مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه و همدلی با نیازمندان، با همکاری کمیته امداد و ستاد بازسازی عتبات عالیات، خیرین و بسیجیان اقدام به طبخ 1500 پرس غذای گرم و توزیع آن بین نیازمندان کرده است.

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سرزمین دنا

در استان کهگیلویه و بویراحمد هم موج جدید همدلی و مواسات مردمان این سرزمین از دیروز آغاز شده است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از توزیع بسته‌های معیشتی بین پنج هزار خانوار از شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی خبر داده و گفته است: علاوه بر کمک‌های خیرین، 25 هزار بسته معیشتی اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام نیز تهیه شده و هفته‌های آینده در استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: 114 هزار خانوار آسیب دیده در زمینه کرونا در استان شناسایی شده که تا پایان ماه رمضان بسته‌های کمک معیشتی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: