کد خبر: ۵۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
مدیرعامل تلگرام در بیانیه‌ای رسمی می‌گوید در پی مخالفت‌های ایالات متحده‌ی آمریکا با پروژه‌ی TON و توکن Gram مجبور شده است این پروژه‌ها را برای همیشه کنار بگذارد.

به گزارش آوای نشاط، پاول دورُف، مدیرعامل و بنیان‌گذار تلگرام، روز ۱۲ مه ۲۰۲۰ (۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) اطلاعیه‌ای در کانال رسمی خود منتشر کرد. دورف در اطلاعیه‌ی جدید به‌صراحت می‌نویسد که تلگرام پس از نبردی طولانی‌مدت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، شبکه‌ی بلاک‌چین TON (شبکه‌ی باز تلگرام) و توکن‌های گرم (Gram) را رها کرده است. طبق گفته‌ی دورف، به‌دنبال معرفی شبکه‌ی TON و توکن‌های گرم در سال ۲۰۱۷، تلگرام اکنون به‌صورت رسمی اعلام می‌کند که از این پس هیچ نقشی در توسعه‌ی پروژه‌ی TON نخواهد داشت.

مدیرعامل تلگرام در بیانیه‌ی جدید خود تحت عنوان «TON چه بود و چرا به پایان راه رسید؟» می‌گوید او و اعضای تیمش تلاش زیادی کردند تا شبکه‌ی باز تلگرام را به مرحله‌ی بهره‌برداری عمومی برسانند؛ اما درنهایت به‌دنبال مخالفت‌های دولت ایالات متحده، از پس انجام این کار برنیامدند. پاول دورف می‌گوید دادگاه آمریکا از توزیع توکن‌‌های گرم تلگرام در تمام نقاط دنیا، جلوگیری کرده است. در بخشی از اطلاعیه‌ی جدید دورف می‌خوانیم:

دادگاه ایالات متحده‌ی آمریکا اظهار کرد توکن‌های گرم نه‌تنها در این کشور بلکه در هیچ‌جای دنیا نباید توزیع شوند؛ چرا؟ زیرا طبق گفته‌ی دادگاه ایالات متحده، شهروندان آمریکایی ممکن است به‌دنبال توزیع رسمی گرم در مناطق مختلف دنیا راهی برای دسترسی به آن‌ پیدا کنند. برای جلوگیری از رخداد این اتفاق، نباید اجازه‌ی توزیع گرم در هیچ‌جای دنیا صادر شود. حتی اگر تمامی کشورهای دیگری که در سیاره‌ی ما حضور دارند هیچ مشکلی با شبکه‌ی باز تلگرام نداشته باشند، این شرکت اجازه‌ی توزیع آن را ندارد.

مدیرعامل تلگرام در گذشته به‌صراحت سیاست‌های ایالات متحده را برای دخالت در TON و تلاش برای جلوگیری از راه‌اندازی رسمی این پروژه، موردانتقاد شدید قرار داده بود. دورف می‌گوید این اقدامات آمریکا در راستای حفظ تمرکز بازار جهانی رمزارزها روی بیت‌کوین و اتریوم است. مدیرعامل تلگرام با تکرار اظهارات انتقادمحورش درمورد دولت ایالات متحده‌ی آمریکا می‌گوید که جامعه‌ی جهانی ازلحاظ اقتصاد و فناوری هنوز هم به آمریکا وابستگی دارد. دورف در بخشی از بیانیه‌ی جدیدش می‌نویسد:

متأسفانه ما یعنی ۹۶ درصد ساکنین جهان که در خارج از آمریکا زندگی می‌کنیم به تصمیم‌گیرندگانی وابسته هستیم که توسط ۴ درصد از ساکنین کره‌ی زمین که در آمریکا هستند، انتخاب می‌شوند.

مدیرعامل تلگرام در بیانیه‌ی جدید خود همچنین می‌نویسد که تصمیم اخیر دادگاه ایالات متحده حق حاکمیت دستگاه‌های قضایی را در سراسر دنیا نقض می‌کند:

این تصمیم دادگاه آمریکا بدین معنی است که دیگر کشورهای دنیا حق ندارند تصمیم بگیرند چه چیزی برای شهروندان آن‌‌ها خوب و چه چیزی برای‌شان بد است. اگر آمریکا به‌ یک‌باره تصمیم بگیرد که استفاده از قهوه را ممنوع کند و سپس با این منطق که ممکن است آمریکایی‌ها در جایی مثل ایتالیا بخواهند قهوه بخورند به‌پای کار بیاید و قهوه‌خانه‌های این کشور را نیز تعطیل کند [حق حاکمیت ایتالیا نقض می‌شود و] ما در تلگرام شک داریم که کسی بخواهد با این اقدام آمریکا موافقت کند.

تلگرام با رهاسازی پروژه‌ی TON به‌صورت رسمی اعلام می‌کند که در نبرد حقوقی طولانی‌مدت با  کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (موسوم‌به US SEC) شکست خورده است. این کمیسیون در اکتبر سال گذشته با تنظیم شکایت درمورد شبکه‌ی TON و رمزارز گرم،‌ اقدامات خود را علیه تلگرام آغاز کرد.

شکایت SEC درحالی ثبت شد که تلگرام تنها چند روز بعد قصد داشت شبکه‌ی TON را راه‌اندازی کند. SEC در طرح دعوی خود مدعی شد تلگرام قوانین مربوط‌به اوراق بهادار ایالات متحده را نقض می‌کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با مطرح کردن این ادعا که توکن‌های گرم به‌صورت غیرقانونی به‌فروش رفته‌اند، ۱/۷ میلیارد دلار از آن‌ها را که قرار بود عرضه‌ی اولیه شوند، توقیف کرد.

در ماه مارس ۲۰۲۰ دادگاه ایالات متحده با بررسی جوانب مختلف ماجرا متوجه شد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شانس خوبی برای ثابت کردن ادعاهایش دارد؛ درواقع SEC می‌توانست با ارائه‌ی مدارکی خاص، ادعاهای خود را مبنی‌بر اینکه رمزارز تلگرام اوراق بهادار ثبت‌نشده به‌حساب می‌آید، ثابت کند. در پی این اتفاق، پاول دورف روز ۳۰ آوریل امسال (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) طرح بازپرداخت پیشنهاد کرد؛ این اقدام مدیرعامل تلگرام به‌نوعی نشان داد که او تصمیم دادگاه آمریکا را پذیرفته است. 

*زومیت

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: