کد خبر: ۵۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
شیوع کرونا، آمریکا را با بحران نگران کننده دیگری یعنی بحران گرسنگی مواجه کرده است.
به گزارش آوای نشاط، آخرین اخبار از شیوع ویروس کرونا در آمریکا و پیامد‌های آن، به این شرح است:
 
آخرین آمار شیوع کرونا در آمریکا بر اساس اعلام سازمان جهاني بهداشت
 
محروم شدن میلیون ها آمريکا از خدمات بیمه درمانی
آخرین آمار شیوع کرونا در آمریکا به تفکيک ايالت ها 
 
 
روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشت: شکم‌های خالی می‌تواند به ناامیدی خطرناک منتهی شود. آیا تا به حال گرسنه بوده اید؟ واقعاً گرسنه؟ نه گرسنگی با انتظار دریافت یک وعده غذایی، بلکه گرسنگی که به شکم تان فشار می‌آورد در شرایطی که هیچ غذایی هم قرار نیست به زودی گیرتان بیاید. این نوعی اضطراب و نگرانی است که با آن به رختخواب می‌روید و حتی وقتی از خواب بیدار می‌شوید نیز همراه شماست. این نوعی فقر فیزیکی تلخ است که نه تنها به شکم شما بلکه به روحتان چنگ می‌زند. این اتفاق شما را غمگین و عصبی می‌کند.
همان طور که بروکینگز در گزارش اخیر خود آورده است: "تا پایان آوریل، بیش از یک پنجم از خانوار‌های آمریکایی از امنیت غذایی برخوردار نیستند. تقریباً در یک پنجم از خانواده‌های آمریکایی با کودکان زیر ۱۲ سال و کمتر، کودکان با ناامنی غذایی مواجهند. "
دیوید ساپر استاد مرکز حقوقی دانشکده جورج تاون هفته گذشته اعلام کرد: "باتوجه به از دست رفتن ناگهانی مشاغل، حمایت‌های ما در برابر گرسنگی نیز درحال فروپاشی است. با بسته شدن مدارس به دلیل شیوع کرونا، ده‌ها میلیون کودک کم درآمد دسترسی به صبحانه و ناهار رایگان و کم هزینه ندارند. ده‌ها میلیون نفر دیگر نیز دسترسی به غذای یارانه‌ای در مهدکودک‌ها را از دست داده اند. برنامه‌های غذایی تابستان که در تلاشند تا در تعطیلی مدارس این شکاف را پُرکنند نیز امسال با چالشی جدی مواجه خواهند بود. "
بانک‌های غذایی بخشی از این شکاف را پرمی کنند.
مردم گرسنه خواهند بود. آن‌ها هم اکنون نیز گرسنه اند. گرسنگی چیزی نیست که به راحتی به آن عادت کنید. گرسنگی باعث ناامیدی و استیصال می‌شود. این مقیاس و حجم از گرسنگی به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا، خطرناک است.
تاثیر این بیماری همه گیر بر اقشار آسیب پذیر به آمریکا محدود نیست. احتمالا یک بحران گرسنگی و بی ثباتی جهانی رخ می‌دهد.
دیوید بیزلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل ماه گذشته در واشنگتن پست نوشت: "همه گیری کرونا وقوع انفجاری از یک فاجعه انسانی جهانی بی سابقه را تهدید می‌کند. میلیون‌ها غیرنظامی ساکن در کشور‌های درگیر مناقشه، بیشتر تا مرز قحطی پیش می‌روند. آمار و ارقام تکان دهنده است. برنامه جهانی غذا در یک روز به حدود ۱۰۰ میلیون نفر کمک غذایی ارائه کرد. این شامل ۳۰ میلیو نفری است که عملاً برای زنده ماندن به ما وابسته اند. اکثریت این افراد در مناطق جنگی گیرافتاده اند و نمی‌توانند آنجا را ترک کنند. "
آمریکا با مناطق جنگی فاصله دارد، اما ما در این کشور با سطحی فوق العاده از ناامنی غذایی– یکی از بدترین شرایط در کشور‌های توسعه یافته– مواجهیم.
 
 نیاز بسیاری از نظامیان آمریکایی به دریافت کمک غذایی
در حالی که بسیاری از سرپرستان خانوار‌های نظامی آمریکا مشاغل خود را به سبب پیامد اقتصادی شیوع ویروس کرونا از دست می‌دهند، مشکلاتشان برای دسترسی به مواد غذایی افزایش یافته است.
پایگاه اینترنتی میلیتاری تایمز نوشت: برنامه کمک تغذیه مکمل یا جیره‌های غذایی باید به خانواده‌های نظامیان در زمان این بحران کمک کند، اما برخی خانواده‌ها واجد شرایط استفاده از کمک‌های غذایی نیستند، آن هم در حالی که از لحاظ مالی توانایی تأمین مواد غذایی کافی ندارند.
کنگره باید در لایحه بعدی برای کاهش مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، شرایطی را که برای استفاده از برنامه کمک تغذیه مکمل برای خانواده‌های نظامی وجود دارد اصلاح کند. باید به شرایط ویژه نظامیان آمریکایی توجه و اطمینان حاصل شود هیچ خانواده نظامی برای تأمین مواد غذایی با مشکل روبرو نشود.
نتایج نظر سنجی جدید نشان می‌دهد: ۹ درصد از خانواده‌های نظامی اعلام کرده اند فقط برای خرید یک هفته خواربار پول دارند.
 
بازداشت یک پرستار آمریکایی به اتهام سرقت از بیمار کرونایی
پایگاه اینترنتی نشریه ایندیپندنت در گزارشی از متهم شدن یک پرستار در نیویورک به سرقت کارت اعتباری یک بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان و خرید مواد غذایی و بنزین با این کارت اعتباری خبر داد.
به موجب این گزارش اداره پلیس نیویورک اعلام کرد دانیله کونتی پرستار ۴۳ ساله، به علت سرقت کارت اعتباری آنتونی کاتاپانو بیمار فوتی ۷۰ ساله مبتلا به کووید- ۱۹ که روز ۴ آوریل در بیمارستان دانشگاه استیتن آیلند بستری شده بود، به تملک جنایی اموال مسروقه متهم شده است.
دختر این بیمار در مصاحبه با سی ان ان گفت: من از مفقودشدن کارت اعتباری پدرم شوکه شده بودم و باور نمی‌کردم. بدیهی است که می‌دانستم که این باید کار یک کارمند بیمارستان باشد، زیرا ملاقات از بیماران کووید- ۱۹ مجاز نیست.
وی می‌گوید روز ۹ آوریل که پدرم در بیمارستان بستری بود متوجه شدم از کارت اعتباری او برای خرید بنزین مبالغی برداشت شده است. بعد‌ها پلیس با بررسی فیلم دوربین‌های امنیتی در پمپ بنزین متوجه شد این پرستار برای خرید‌های خود از کارت اعتباری پدرم استفاده می‌کند.
گوشی تلفن همراه، عینک و پول نقد کیف پول این بیمار نیز سرقت شده است.
دختر این بیمار گفت: کادر درمان سوگندخورده اند از بیماران محافظت کنند نه اینکه به آن‌ها لطمه بزنند.
بیمارستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دانیله کونتی به طور موقت از شغل خود معلق شده و با توجه به اتهامات بزهکاری با احتمال اخراج روبرو خواهد بود.
این بیانیه می‌افزاید بیمارستان به تحقیقات خود در این باره ادامه خواهد داد.
کونتی از سال ۲۰۰۷ در شغل پرستاری بوده و انتظار می‌رود دادگاه وی در ماه سپتامبر برگزار شود.
 
رفتار‌های نژادپرستانه در سامانه درمانی آمریکا علیه سیاهپوستان
نیویورک تایمز نوشت: رفتار‌های جانبدارانه و نژادپرستانه در درمان کووید ۱۹، درد و رنج خانواده‌های سیاهپوست را در آمریکا بیشتر کرده است.
بر اساس اين گزارش، برای بسیاری از خانوار‌های سیاهپوست آمریکایی، درد از دست دادن عزیزانشان بر اثر ابتلا به کرونا فشار مضاعفی را بر آن‌ها وارد آورده مبنی بر این که آیا تعصبات نژادی در مرگ آن‌ها نقش داشته است.
چندین دهه تحقیق نشان می‌دهد بیماران سیاهپوست، درمان پزشکی بسیار کمتری نسبت به بیماران سفیدپوست دریافت می‌کنند.
تاریخچه‌ای طولانی از آزمایشات، سوء استفاده‌ها و بدرفتاری ها، بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی تبار را نسبت به نظام درمانی آمریکا شکاک کرده است.
اين گزارش مي افزايد که اکنون این نگرانی با کووید ۱۹ افزایش یافته است و بسیاری از خانوارها، صاحب نظران اجتماعی و کارشناسان سلامت عمومی نگرانند این رفتار‌های نژادپرستانه احتمالاً در آمار تلفات بالای سیاهپوستانی که به کرونا مبتلا شده اند، دخالت دارد.
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا با اذعان به تاریخچه این رفتار نژادپرستانه در بخش درمان این کشور، به تازگی به پزشکان خود توصیه کرده است اجازه نفوذ رفتار‌های متعصبانه را در بخش درمانی در جریان بیماری همه گیر کرونا ندهند.
تحقیقات اولیه شرکت بیوتکنولوژی بوستون نشان می‌دهد میزان آزمایش کرونا از سیاهپوستانی که در فوریه و مارس با علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کرده اند، کمتر از سفیدپوست‌ها بوده است.
 
محروم شدن میلیون ها آمريکایی از خدمات بیمه درمانی
نشریه نیوزویک یکشنبه‌شب در تارنمای خود نوشت که «مرکز سیاست بهداشتی» وابسته به «موسسه اوربان» در آمریکا این هفته گزارشی منتشر کرد که حاکی از تاثیرات عمیق شیوع ویروس کووید۱۹ و بیکاری گسترده بر از دست دادن پوشش بیمه آمریکایی‌ها است.
براساس این گزارش، ۲۵ تا ۴۳ میلیون آمریکایی با خطر از دست دادن بیمه سلامت مواجه هستند یا اینکه در حال حاضر هم پوشش بیمه ندارند که این موضوع بیشتر مربوط به بیمه‌های تامین شده توسط کارفرمایان است.
 
شناسایی ۳۸ مورد جدید ابتلای کودکان به یک سندرم مرموز در نیویورک
شهردار نیویورک روز یکشنبه اعلام کرد ۳۸ کودک در این شهر مبتلا به یک سندرم التهابی حاد و جدید شده اند و مقامات بهداشتی احتمال می‌دهند با واکنش سیستم ایمنی بدن به کووید – ۱۹ مرتبط باشد.
روزنامه نیویورک در گزارشی در همین رابطه نوشت، این بیماری که سندرم التهابی چند سیستمی کودکان شناخته می‌شود جنبه جدید و نگران کننده کووید – ۱۹ را نشان می‌دهد و سه کودک از جمله یک کودک در شهر نیویورک جان خود را بر اثر ابتلا به این سندرم از دست داده اند.
در همین حال اندرو کوئومو فرماندار نیویورک اعلام کرد وضعیت جسمانی ۸۵ مورد احتمالی ابتلا به این سندرم در دست بررسی قرار دارد.
این سندرم ابتدا هفته گذشته مورد توجه شهروندان نیویورک قرار گرفت، اما دکتر اوکسیریس باربوت از مقامات بهداشتی این شهر می‌گوید اداره بهداشت نیویورک اوایل ماه مه به کادر درمان درباره چنین سندرمی هشدار داده بود.
به گفته مقامات بهداشتی، این سندرم التهابی مشابه شوک سمی یا بیماری کاوازاکی است. کودکان مبتلا به این سندرم ممکن است دچار تب بالا، درد شکمی شدید، تپش قلب و تغییر رنگ در پوست خود شوند.
دکتر باربوت از دولت فدرال آمریکا خواست تا از انجام هرچه بیشتر آزمایشات کرونا در شهر نیویورک به منظور کمک به شناسایی کودکانی که در معرض خطر ابتلا به چنین سندرمی قرار دارند حمایت کند.
موارد ابتلا به این سندرم در دیگر ایالت‌ها از جمله لوئیزیانا، می‌سی سی پی و کالیفرنیا نیز گزارش شده و دست کم ۵۰ مورد ابتلا در کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه، سوئیس، اسپانیا و ایتالیا به ثبت رسیده است.
 
اتهام ترامپ به شبکه سی بی اس 
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: شبکه سی بی اس و برنامه ۶۰ دقیقه آن، امروزه همه توان خود را به کار گرفته تا از چین و همه گیری ویروس وحشتناک که به ایالات متحده و سایر کشور‌های جهان تحمیل شده، دفاع کند. به نظرم آن‌ها می‌خواهند در چین تجارت کنند!
انتهای پیام/
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: