کد خبر: ۵۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
اخیرا محققان کشور با استفاده از نقاط کوانتومی کربن و با یک روش اقتصادی ضدعفونی‌کننده‌هایی را تولید کردند که علاوه بر ماندگاری بیشتر بر روی سطوح مشکلات تنفسی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نمی‌کند.

به گزارش آوای نشاط، اشکان شمالی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه مواد وقتی به صورت نقاط کوانتومی درمی‌آیند خواص سطحی جدیدی پیدا می‌کنند که این خواص منجر به بروز رفتارهای تازه‌ای در مواد می‌شود، گفت: کربن با کوچک شدن و قرار گرفتن در مقیاس نقاط کوانتومی خواص آنتی‌باکتریال از خود به نمایش می‌گذارد از این رو ما از این ویژگی برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کردیم.

وی با تاکید بر اینکه نقاط کوانتومی کربنی با اتصال به ویروس و باکتری موجب محدودیت فعالیت آنها شده که این سرآغاز فعالیت ضدعفونی‌کننده است، خاطرنشان کرد: سازوکارهای مختلفی در مقالات درباره  چگونگی از بین بردن میکرواورگانیسم‌ها با استفاده از نقاط کوانتومی درج شده ولی تولید مواد ضدعفونی‌کننده حاوی نقاط کوانتومی در جهان انجام نمی‌شود که دلیل آن قیمت بالای نقاط کوانتومی است و ما در این مطالعات موفق به تولید نقاط کوانتومی با قیمت بسیار پایین شدیم.

شمالی خاطرنشان کرد: با این فناوری که ما ارائه کردیم، قیمت مواد ضدعفونی‌کننده نقاط کوانتومی بسیار کمتر از ضدعفونی‌کننده‌های الکلی است.

مدیرعامل این شرکت فناوری زیست‌سازگار بودن و کاهش ریسک سلامت برای جامعه را از مزایای نقاط کوانتومی کربنی نام برد و ادامه داد: ضدعفونی‌کننده‌های حاوی نقاط کوانتومی سرعت تبخیر بسیار اندکی داشته از این رو ماندگاری بالایی روی سطح دارند. بنابراین بعد از ضدعفونی‌کردن سطح با این مواد، تا زمان طولانی می‌توان نسبت به پاک ماندن سطح اطمینان داشت ضمن‌ آنکه "فرار" نبودن این ضد عفونی‌ کننده‌ها موجب شده تا مشکلات تنفسی و پوستی در مصرف‌کننده ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه هنوز زیرساخت‌ها برای استفاده از نقاط کوانتومی در صنایع مختلف در ایران فراهم نیست، یادآور شد: ما از این نقاط‌کوانتومی در روان‌کار استفاده کرده و تاییدیه دانش‌بنیان را برای این فناوری دریافت کردیم.

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: