کد خبر: ۵۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
دولت هند قصد دارد با ارائه مشوق‌های مالیاتی، تسهیل قوانین کارگری و فراهم کردن دسترسی آسان‌تر به ملک شرکت‌هایی که می‌خواهند در بحبوحه تنش تجاری واشنگتن و پکن از چین خارج شوند را جذب کند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از راشاتودی، در حالی که شاهد افزایش تنش تجاری بین پکن و واشنگتن هستیم، هند به تلاش‌های خود برای جذب بیش از هزار شرکت آمریکایی که می‌خواهند از چین خارج شوند، افزوده است.

هند در راستای تشویق این شرکت‌ها برای ورود به این کشور به آنها مشوق‌های مالیاتی، تسهیل قوانین کارگری، و دسترسی راحت‌تر به املاک و مستقلات را ارائه کرده است.

از جمله شرکت‌هایی که هندی‌ها به سمت جذب آنها رفته‌اند می‌توان به تولید کنندگان تجهیزات پزشکی، تولید کنندگان محصولات غذایی، شرکت‌های نساجی، تولید کنندگان چرم و همچنین قطعه سازان اشاره کرد.

مذاکره با این شرکت‌ها برای ورود به هند از ماه آوریل آغاز شده است. 

هندی‌ها در گفت‌وگو با شرکت‌های آمریکایی در تشویق آنها برای سرمایه‌گذاری در هند، اعلام کردند که نیروی کار در این کشور نسبت به آمریکا، ارزان‌تر است.

علیرغم تمام تلاش‌های طرف هندی اما همچنان هزینه‌های حضور در هند بالاتر از هزینه‌های تولید در چین است، اما مقامات هندی قول داده‌اند تا با اجرای برخی سیاست‌ها حضور در هند را برای شرکت‌های آمریکایی ،‌شیرین‌تر کنند.

به عنوان مثال، دهلی‌نو می‌تواند اعمال مالیات بر مبادلات دیجیتال که بسیاری از شرکت‌های خارجی را عصبانی کرده بود، ‌به تاخیر بیندازند.

بنا به گفته مقامات دولتی هند، دهلی نو می‌تواند برخی قوانین کارگری را در این کشور تغییر دهد.

از طرف دیگر دهلی نو روند از بین بردن یکی از بزرگترین موانع حضور شرکت‌های خارجی را که همان تملک مستغلات بود، آغاز کرده است. در حالی که تا پیش از این روند تملک زمین برای شرکت‌های خارجی در هند بسیار پیچیده و طولانی بود، اما خبرها حاکی از آن است که هند در حال توسعه 461 معادل 4 برابر هنگ کنگ برای تخصیص به فعالیت‌های صنعتی است.

شیوع ویروس کرونا نشان داد که جهان چقدر به چین وابسته است.

آمریکا در تلاش است تا چرخه تامین کالاهای خود را از چین خارج کند. در حالی که چند ماه پیش چین و آمریکا به یک توافق تجاری رسیده‌اند، اما ترامپ اخیرا با ادعای پنهان کاری چینی‌ها در باره کرونا تنش تجاری بین دو کشور را بالا برده است.

در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا، همواره  طرفدار بازگشت شرکت‌های آمریکایی به داخل خاک این کشور است، اما به نظر می‌رسد سیاست کنونی این کشور بیش از آنکه بر مبنای جذب شرکت‌های آمریکایی و ورود آنها به آمریکا باشد، بر اساس خارج کردن آنها از چین اعمال می‌شود.

مقامات آمریکایی اخیرا گفته‌اند که کاخ سفید مشکلی با ورود شرکت‌های آمریکایی به کشورهای دوست که از جمله آنها هند است، ندارد. 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرده که مذاکرات اینگونه شامل اجرای طرح‌هایی برای باز طراحی چرخه تامین کالاها برای جلوگیری از تکرار آن چه که پیشتر شاهد آن بودیم، است.

ترامپ مدعی است که ویروس کرونا در یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین تولید شده و چین درباره جزییات شیوع این ویروس پنهان کاری کرده است.

وی با این ادعا از احتمال اعمال دوباره تعرفه بر واردات کالاهای چینی به خاطر نقش این کشور در شیوع کرونا، صحبت به میان آورده است.

این مسئله با واکنش شدید طرف چینی روبرو شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: