کد خبر: ۵۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
لانه مفسدان اقتصادی از میدان دید مراکزی که وظیفه مبارزه با این پدیده پلشت را دارند، پنهان نیست و اگر اراده و همتی در میان باشد مقابله با گرانی‌های افسار گسیخته و کمرشکن به آسانی امکان‌پذیر است.

به گزارش آوای نشاط، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت: پیر زنی به داروغه شکایت کرد که حرامیان نیمه شب به خانه‌ام ریخته و هرچه ‌اندوخته بودم را به غارت برده‌اند. داروغه پرسید در آن هنگام کجا بودی و چه می‌کردی؟.

پیر زن گفت گمان می‌کردم که تو بیداری!.

به این چند خبر که اولاً؛ فقط مشتی از خروارهاست

و ثانیاً؛ از سوی افراد آگاه و دست‌اندرکاران موضوع مطرح شده است، نیم‌نگاهی بیندازید؛

• رئیس ‌اتحادیه بارفروشانِ میوه درباره علت گرانی افسار گسیخته و غیرطبیعی لیموترش و لیمو شیرین در فضای کرونایی کشور، می‌گوید: «ما به وزارت صنعت و معدن، اتاق ایران، سازمان تعزیرات و... اعلام کردیم که انحصار لیموترش و شیرین در دست چهار، پنج نفر سودجو افتاده‌ که این میوه‌ها را در سردخانه‌ها دپو کرده‌اند. حتی از ۱۰ روز قبل به رئیس ‌تعزیرات حکومتی استان تهران و اتاق تهران نامه زدیم و آدرس این چهار، پنج نفر را دادیم»!

• آقای حمیدرضا رستگار رئیس ‌اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در مصاحبه‌ای می‌گوید: «ما نمی‌دانیم چه اتفاقی در بازار افتاده که یک روزه قیمت هر کیلو آهن هزار تومان نوسان پیدا می‌کند و چرا باید ورق بلند در بورس ۶ تا ۷ هزار تومان قیمت بخورد اما در بازار با ۱۰ هزار تومان به فروش برسد، سود این اختلاف قیمت‌ها به جیب چه کسانی می‌رود چرا هیچ شفاف‌سازی در بخش قیمت و فروش آهن و ورق‌های فولادی نیست چرا هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد»!

• دبیرکانون مرغداران کشور در گفت‌وگویی از رابطه یکی از دستگاه‌های دولتی با واسطه‌ها خبر داده و می‌گوید: « شرکت پشتیبانی امور دام به جای اینکه مرغ را از خود مرغداران تهیه کند، از واسطه‌ها می‌خرد و همین مسئله باعث شده تا در هر کیلو مرغی که واسطه‌ها از مرغداران خریداری می‌کنند ۳ هزار تومان نصیب آنها شود».

• رئیس ‌انجمن صنایع خوراک دام و طیور با اشاره به اینکه برای واردات انواع ویتامین دامی ارز ۴۲۰۰تومانی تخصیص داده شده است می‌گوید: «میانگین قیمت خرید ویتامین A که هم‌اکنون در گمرک منتظر ارز ۴۲۰۰ تومانی است، ۱۰۲ یورو است که قیمت قابل فروش آن به ازای هر کیلوگرم حداکثر ۸۰۵ هزار تومان می‌شود. اگر ارز ٤٢٠٠ تومانی را هم حذف کنند و این ویتامین با ارز آزاد هم وارد کشور شود، قیمت آن یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد شد. ولی این نهاده‌ها را به قیمت دو میلیون و ۸۰۰ هزارتومان به تولیدکنندگان می‌فروشند»!

یعنی هر یک کیلو از کالایی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند، یک میلیون و ششصد و پنجاه و چهار هزار و پانصد تومان بیشتر از قیمت این کالا در صورتی که با ارز آزاد وارد کرده باشند می‌فروشند، ولی از آنجا که این کالا را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند، در هر یک کیلو، نزدیک به ۲ میلیون تومان بیشتر از قیمت واقعی آن دریافت می‌کنند. یعنی می‌دزدند ‪!‬‬

 ... و ده‌ها نمونه دیگر از این دست که به وضوح نشان می‌دهد لانه مفسدان اقتصادی از میدان دید مراکزی که وظیفه مبارزه با این پدیده پلشت را دارند، پنهان نیست و اگر اراده و همتی در میان باشد مقابله با گرانی‌های افسار گسیخته و کمرشکن به آسانی امکان‌پذیر است. اما، چرا دستی از آستین همت بیرون نمی‌آید و مقابله‌ای با مفسدان صورت نمی‌پذیرد؟! پاسخ این سؤال هرچه باشد، بی‌عرضگی و یا خدای نخواسته آلودگی برخی از دست‌اندرکاران از دایره آن بیرون نیست!

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: