کد خبر: ۵۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۱
سفیر کوبا در تهران گفت: مدیریت شیوع کرونا در ایران، همزمان با اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید آمریکا علیه این کشور صورت گرفته و این خود اهمیت و ارزش اقدامات ایران را دوچندان می‌کند.

به گزارش آوای نشاط،روزنامه جام جم مصاحبه ای با آلکسیس باندریج وِگا، سفیر جمهوری کوبا در تهران در خصوص مدیریت ایران در مواجهه با ویروس کرونا انجام داده که بخش هایی از آن در ادامه آمده است.

 به عنوان سفیرکوبا و فردی که از نزدیک شاهد فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با شیوع کرونا هستید، نظرتان در خصوص مدیریت ایران در قبال این بحران چیست؟

من هم اکنون حکومتی را مشاهده می کنم که تمام امکانات و توانایی خود را صرف مواجهه با این ویروس فراگیر کرده و دغدغه محافظت از شهروندان خود را دارد. ایران در این مسیر از همه داشته های علمی و پزشکی خود استفاده کرده و حتی نیروهای نظامی این کشور نیز حضور موثری در مواجهه با کووید-19 داشته اند. حضور ده‌ها هزار داوطلب ایرانی در مواجهه با کرونا نیز واقعا تحسین برانگیز است.

سازمان بهداشت جهانی نیز اولویت‌ها، استراتژی‌ها و اقدامات  جمهوری اسلامی ایران را در مواجهه با کرونا مورد تایید و تمجید قرار داده است.ایران مدیریت مطلوبی را در مواجهه با کرونا داشته و  در زمینه «پیشگیری از شیوع گسترده بیماری» و «درمان مبتلایان» گام‌های مؤثر و مهمی را برداشته است. ایران با بهره‌گیری از آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سیستم درمانی و بهداشتی قابل توجه و گسترده خود، توانست نیازهای درمانی مبتلایان را پاسخ دهد.

در تحلیل اقدامات و واکنش‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با شیوع کرونا انجام داده‌است، باید مؤلفه دیگری را نیز مدنظر قرار داد. این‌که مدیریت شیوع کرونا در ایران، همزمان با اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید آمریکا علیه این کشور صورت گرفته و این خود اهمیت و ارزش اقدامات ایران را دوچندان می‌کند. مدیریت ایران در قبال کرونا، آن هم با وجود تحریم‌های آمریکا بی‌نظیر است.

 کاخ‌سفید و وزارت خارجه آمریکا مدعی شده‌اند که تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، مشمول موارد پزشکی و دارویی و بشردوستانه نمی‌شود. این ادعا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قطعا این ادعا دروغ است. ما هم‌اکنون شاهد اقدامات جنایتکارانه  آشکار و وحشیانه ایالات‌متحده‌آمریکا علیه ایران و مردم این کشور هستیم. واشنگتن سعی دارد با این اقدامات و تحریم‌ها، مانع مواجهه مؤثر ایران با ویروس کرونا شود. درصورتی‌که این تحریم‌ها وجود نداشت، ایران قدرت بیشتری در مواجهه با کرونا داشت و شاید افراد کمتری به کووید-19 آلوده می‌شدند. همان‌گونه که تاکید کردم، تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به‌خصوص در دوران شیوع کرونا کاملا غیرانسانی و مصداق نوعی جنایت بشری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: