کد خبر: ۵۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
صدر اعظم آلمان گفت برای توسعه واکسن کرونا به حدود هشت میلیارد یوروی دیگر نیاز داریم.

به گزارش آوای نشاط، آخرین اخبار و تحولات در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در آلمان به شرح زیر است:

آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) در آلمان:  
 
        شمار مبتلایان: ۱۶۴ هزار و ۹۶۷ هزار نفر

 

       شمار جان‌باختگان: ۶ هزار و ۸۱۲ نفر

 

       شمار بهبودیافتگان: ۱۲۹ هزار نفر

نیاز آلمان به ۸ میلیارد یورو برای واکسن کرونا

 

مرکل: نیاز آلمان به ۸ میلیارد یورو برای واکسن کرونا

به گزارش شبکه تصویری پایگاه اینترنتی دفتر صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل، امروز در یک پادکست ویدئویی در برلین گفت: ویروس کرونا همچنان در همه جا گسترش می‌یابد. این بیماری همه گیر، حالا چنان عالم گیر شده است که با شیوع جهانی خود، دیگر نمی‌توانیم تنها از منظر ملی با آن مبارزه کنیم بلکه برای مقابله با آن باید رویکرد اشتراکی داشته باشیم.

کشور‌های «گروه ۲۰» که ۸۰ درصد اقتصاد جهان را نمایندگی می‌کنند، در ویدئو کنفرانسی در پایان مارس گذشته تصمیم گرفتند به طور مشترک با عالم گیری کرونا مقابله کنند. اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا اکنون برای چهارم مه (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) برای شرکت در یک «نشست خیران» به شکل ویدئو کنفرانس، دعوت به عمل آورده است که در این نشست، آلمان نیز یکی از شرکای خیر در آن به حساب می‌آید. در این نشست باید در این باره صحبت کنیم که چطور می‌توانیم واکسن‌هایی را در جهان، توسعه و چطور می‌توانیم دارو و امکانات تشخیصی خوب را در اختیار قرار دهیم. بر همین اساس ما به طور گسترده و فعال در این ویدئو کنفرانس شرکت خواهیم کرد. 

مرکل در پاسخ به این سئوال که آیا مبارزه با این عالم گیری، فرصتی را برای همکاری‌های بین المللی بیشتر فراهم می‌کند یا خیر، گفت: با توجه به آنکه هر کس می‌تواند به واسطه این ویروس، مبتلا شود از این رو وظیفه داریم به طور اشتراکی در این زمینه در سراسر جهان وارد شویم. این بیماری در واقع نه تنها فرصتی برای انجام اقدام اشتراکی است بلکه می‌خواهم بگویم این فرصت باید و حتما به وجود آید. به همین علت بسیار استقبال می‌کنم که نه تنها دولت‌ها بلکه موقوفه‌های شخصی به طور مثال موقوفه «مِلیندا» و همین طور بنیاد «بیل گیتس» و سایر کنشگران خصوصی نظیر تولید کنندگان واکسن و دارو، به هم بپیوندند تا از این ظرفیت‌های پزشکی، دستکم برای (نجات جان) انسان‌ها بسیاری استفاده شود.
وی ادامه داد: امروز همچنان برای توسعه یک واکسن (بیماری کرونا) به حدود هشت میلیارد یوروی دیگر نیاز است. همزمان باید در زمانی که این واکسن، موجود شود، شرایطی نیز برای تولید انبوه یک چنین واکسنی ایجاد شود. به همین علت، این خوب است که اکنون، اتحاد بزرگی در چهارم مه به وجود آید که همه، خود را به این مشارکت، متعهد بدانند و حتی الامکان، بازیگران و فعالان بسیاری با مشارکت‌های مالی خود، تولید واکسن، تولید دارو و امکانات و ظرفیت‌های تشخیصی را امکانپذیر کنند. در مورد موقوفه‌ها و بنیاد‌هایی که نام بردم می‌توان به اتحاد جهانی توسعه و تولید واکسن «سی‌ای پی‌ای CEPI» و همین طور گروه بزرگی از کشور‌ها اشاره کرد. خوشحالم که عربستان سعودی هم به عنوان رئیس (دوره ای) «گروه ۲۰»، در این نشست، مشارکتی فعالانه دارد.
صدراعظم آلمان در واکنش به این پرسش که مشارکت آلمان در این طرح چگونه خواهد بود، خاطر نشان کرد: به طور حتم، مشارکت آلمان هم، مالی خواهد بود. هنوز مایل به اعلام (میزان این مشارکت) نیستم، اما می‌خواهم بگویم که ما نقش کاملا فعالانه‌ای در توسعه بیشتر این طرح خواهم پذیرفت. این طرح، نیازمند همکاری بسیار است. لازم است ارتباطات دوجانبه بسیاری با کشور‌های دیگر برقرار شود. ما می‌خواهیم با سازمان جهانی بهداشت همکاری کنیم؛ سازمانی که در این ارتباط، نقشی کلیدی دارد.
وی افزود در این گونه فعالیت‌ها آلمان پیشتاز است. چون ما کشوری هستیم که در تلاشیم برای مقابله با این عالم گیری، اقدامات بین المللی چندجانبه گرا را بر اقدامات صرف اشتراکی، برتری دهیم. می‌دانیم که همه جا، متاثر از آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و همین طور، لطمه به زندگی اجتماعی است. باید با فشار زیاد و تمرکز بالا تلاش کنیم این ویروس را مهار کنیم و زمانی که موفق به توسعه یک واکسن شدیم، آن را شکست دهیم. این شریف‌ترین وظیفه‌ای است که با آن می‌توانیم جان میلیون‌ها زندگی را در این جهان نجات دهیم.
 
 
انتهای پیام/
 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: