کد خبر: ۵۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت سیستم پاشش حرارتی پلاسمایی برای پوشش دهی قطعات استراتژیک و کاربردی صنایع نیروگاه‌ها و نفت کرده است.

به گزارش آوای نشاط، مهدی صالحی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، سیستم پایش حرارتی پلاسمایی را یکی از این محصولات مورد نیاز برای پوشش دهی قطعات استراتژیکی مانند پره‌های توربین و محفظه احتراق دانست و افزود: طراحی و ساخت سیستم پاشش حرارتی پلاسمایی در این شرکت به عنوان محصولی دانش بنیان با موفقیت انجام شده است و اکنون که این محصول جزء اقلام تحریمی محسوب می‌شود، می‌توان نیاز کشور را رفع کرد. 

وی خاطرنشان کرد: با این فناوری قطعات استراتژیک صنایعی مانند هوافضا، نفت و گاز، نیروگاهی مقاوم‌سازی می‌شوند.

صالحی با تاکید بر اینکه عدم پوشش‌دهی قطعات استراتژیک باعث از بین رفتن آنها می‌شود، اظهار کرد: با ایجاد پوشش، مقاومت قطعات به دما و سایش افزایش می‌یابد از این رو اقدام به تولید پوشش‌های مقاوم و بازسازی قطعات صنایع کردیم.

مجری طرح یادآور شد: این محصول دانش بنیان از نظر کیفیت قدرت رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد. همچنین یکی از مزیت‌های آن قیمت آن است. نمونه‌های خارجی بین 350 تا 500 هزار یورو قیمت دارند اما نمونه ایرانی آن 500 میلیون تومان است و از سویی خدمات پس از فروش و آموزش نحوه کار با دستگاه نیز ارائه می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: