کد خبر: ۵۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
یکی از شرکت‌های دانش بنیان موتورهای الکتریکی را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده که با حذف تسمه در آن موجب کاهش مصرف انرژی شده است.

به گزارش آوای نشاط، سیدمسعود نعمتی‌ورکی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان جایگزینی تکنولوژی قدیمی موتور القایی با تکنولوژی Direct Drive، کاهش 70 درصدی انرژی، عدم نیاز به تسمه، عمر بالا و صدای پایین را از جمله مزایای موتورهای الکتریکی تولید شده در این شرکت‌های دانش‌بنیان دانست.

 وی با بیان اینکه این شرکت فعالیت خود را با تولید موتورهای الکتریکی مدرن، انواع اینورترهای لوازم خانگی و تجهیزات تهویه مطبوع و ترموستات‌های دیجیتال آغاز کرده است، ادامه داد: در طراحی و تولید کلیه محصولات این شرکت ویکرد کاهش چشمگیر مصرف انرژی و افزایش کارایی محصولات برای مصرف‌کننده دنبال شده است.

نعمتی محصول اصلی این شرکت را موتور مغناطیس دائم با روتور خارجی ذکر کرد که دارای بازده بسیار بالا است و یادآور شد: این محصول باعث حذف تسمه و ایجاد مزیت فراوان برای مشتری نهایی و همچنین صنعت برق و محیط زیست می‌شود.

مجری طرح اضافه کرد: با توجه به قیمت بالای تجهیزات مدرن مانند موتورهای BLDC در خارج از ایران خرید آنها برای کشور هزینه بالایی داشت. اما  موتورهای الکتریکی با قیمت بسیار کمتری به مشتریان عرضه می‌شود. 

مجری طرح خاطرنشان کرد: با تولید این محصولات در کشور با کاهش ارزبری مواجه شدیم چون محصولات ما با همان کیفیت کالاهای خارجی با قیمتی حدو 50 درصد ارزان‌تر تولید می‌شود.

وی از صادرات این محصول خبر داد و گفت: با ساخت این نوع موتورها نه تنها خروج ارز از کشور را کاهش دادیم بلکه موفق به صادرات این محصولات به دیگر کشورها شدیم.

نعمتی ادامه داد : در حال حاضر به طور غیر مستقیم ۸۰ درصد محصولات این شرکت به کشور عراق صادر می‌شود و مذاکرات برای صادرات به کشور ترکیه هم در حال نهایی شدن است.

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: