کد خبر: ۵۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا گفت: با احتساب مرحله دوم وام حمایتی یک میلیونی که امروز انجام می‌شود، تا کنون حدود ۱۹ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۲۴۲ خانوار وام یک میلیونی حمایت کرونایی دریافت می‌کنند.

به گزارش آوای نشاط، حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: در مرحله اول پرداخت وام یک میلیونی، برای حدود 17 میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیونی واریز شد و مرحله دوم که امروز طبق روال بانک مرکزی تا پایان وقت انجام می‌شود، در مجموع به 19.3 میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیونی واریز می‌شود.

وی گفت:‌ در مرحله دوم 2 میلیون و 266 هزار و 263 نفر سرپرست خانوار یارانه بگیر با ارسال شماره ملی خود به سامانه 6369 وزارت رفاه درخواست وام  یک میلیونی داشته‌اند. 

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا همچنین در مورد نحوه بازپرداخت وام‌های یک میلیونی گفت: این وام‌ها طی 30 قسط به مبلغ 35 هزار و 100 تومان از تیر ماه 99 از یارانه ماهانه خانواده‌ها کسر می‌شود که کارمزد شبکه بانکی 4 درصد در نظر گرفته شده است. 

میرزایی گفت: در مرحله اول که 17 میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیون دریافت کردند تعداد 34 هزار سرپرست خانوار به دلیل مغایرت بین شماره ملی و شماره حساب و یا مسدود بودن شماره حساب و یا مشکلات دیگر نتوانستند وام دریافت کنند. که دلیل این مشکلات در هفته آینده از سرشماره v.refah دلایل عدم واریز وام به آنها اعلام می‌شود تا نسبت به رفع مشکل اقدام کنند. البته برخی از حساب‌ها با دستور مقام قضایی مسدود است که باید در موقع مقتضی مشکل حل شود.

وی همچنین به مردم تاکید کرد: درخواست برای وام یک میلیونی فقط از طریق شماره موبایل به نام سرپرست خانوار با ارسال 10 رقم کد ملی سرپرست به سرشماره 6369 اقدام شود که در آن صورت پیامکی به عنوان اینکه سرپرست محترم خانوار درخواست شما برای دریافت وام یک میلیونی واصل شد و بعد از بررسی‌های لازم نسبت به واریز وام اقدام می‌شود که این پیامک با سرشماره v.refah خواهد بود.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا تاکید کرد: غیر از این مورد هیچ سرشماره دیگری اصلی نیست و به احتمال زیاد عده‌ای قصد کلاهبرداری از سرپرستان خانوار دارند و مثلا از سرشماره 10 هزار پیامک‌هایی برای برخی افراد ارسال شده که این قطعا با قصد کلاهبرداری و سوء‌استفاده بود.

میرزایی تاکید کرد: درخواست برای وام یک میلیونی سرپرست خانوار یارانه بگیر بدون محدودیت زمانی فعلا ادامه دارد و فقط به شرط اینکه سیم کارت همراه به نام سرپرست باشد و تنها شماره ملی سرپرست خانوار به سرشماره 6369 ارسال شود. 

وی گفت:‌تاکنون حدود 47 میلیون پیامک برای تقاضای وام دریافت شد که برخی از آنها تکراری بوده و برخی سرپرست خانوار نیستند و برخی اصولا جزو فهرست یارانه بگیران قرار ندارند.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا گفت:‌کسانی که قبلا سرپرست خانوار بودند و یارانه آنها قطع شده نمی‌توانند درخواست وام یک میلیونب دهند.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر 24.2 میلیون سرپرست خانوار یارانه بگیر وجود دارند که از این تعداد 21 و نیم میلیون نفر سیم کارت به نام خود دارند و تنها 1.6 میلیون سرپرست خانواده یارانه بگیر سیم کارت ندارند که در هماهنگی با وزارت ارتباطات قرار شده سیم کارت به صورت رایگان با درخواست آنها تحویل سرپرستان خانوار شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: