کد خبر: ۵۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
بر اساس گزارش مالی سه ماهه نخست ایرباس، خسارت خالص ایرباس به علت بحران کووید 19 برابر با 522 میلیار دلار بوده است.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از اسپوتنیک، ایرباس در ماه آوریل اعلام کرد که در نظر دارد تا به علت شیوع کرونا، تعداد هواپیماهایی که می‌سازد را به یک سوم کاهش دهد.

بر اساس گزارش مالی سه ماهه نخست منتهی به 31 مارس 2020 این شرکت، خسارت خالص ایرباس به علت بحران کووید 19 برابر با 481 میلیون یورو (522 میلیارد دلار) بوده است.

درآمدهای این شرکت 15 درصد کاهش یافته و به 10.63 میلیارد یورو (11.53 میلیارد دلار) رسیده است.

گیوم فوری، مدیر ارشد اجرایی ایرباس در بیانیه ای امروز اعلام کرد: «ما در آغاز امسال هم به لحاظ تجاری و هم به لحاظ صنعتی ، شروع قوی مشاهده کردیم اما به سرعت در حال مشاهده تاثیر شیوع کووید 19 بر اعداد و ارقام هستیم.»

وی افزود این شرکت مجموعه ای از اقدامات برای تضمین آینده ایرباس اجرایی خواهد کرد.

وی تاکید کرد همیشه، سلامت و امنیت کارکنان ایرباس اولویت اول ماست.

فوری خاطر نشان کرد: «از آنجاییکه یاد می گیریم تا با این بیماری همه گیر همزیستی داشته باشیم، اکنون ما باید به عنوان یک صنعت برای بازگرداندن اعتماد مسافران به سفرهای هوایی کار کنیم.»

گزارش سه ماهه نخست ایرباس در حالی منتشر شده است که روز دوشنبه، مقامات این شرکت اعلام کردند حدود 3200 کارگر را در کارخانه های مونتاژ بال در شهر براوتون انگلیس به مرخصی فرستادند.

به گفته مقامات ایرباس، این شرکت از برنامه دولت انگلیس برای حفظ مشاغل در دوره کرونا استفاده می کند که انتظار می رود اجازه دهد کارکنان ایرباس در انگلیس 80 درصد درآمد معمولشان را حفظ کنند اما به ازای هر نفر در ماه، بیش از 2500 پوند نشود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: