کد خبر: ۵۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۴
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی برای آموزش عشایر ۹۰ درصد آموزش‌ها در اسفند به اتمام می‌رسد.

به گزارش آوای نشاط، محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر درباره نحوه آموزش دانش‌آموزان عشایر با توجه به راه‌اندازی شبکه شاد اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی برای آموزش عشایر ۹۰ درصد آموزش‌ها در اسفندماه به اتمام می‌رسد و برای جبران کسری آموزش از ظرفیت پنجشنبه یا روز‌های عادی به صورت دو شیفت بهره گرفته می‌شود تا عشایر مشکلی بابت تحصیل نداشته باشند.

او ادامه داد: در شرایط فعلی و تعطیلی مدارس با توجه به توزیع بسته‌های آموزشی میان دانش‌آموزان عشایر و مناطق محروم لطمه چندانی به روند آموزش آن‌ها زده نشده، اما به هر طریق شبکه شاد برای نظارت بر روند آموزش دانش‌آموزان ایجاد شده است.

سیفی با اشاره به وجود برخی مشکلات در مناطق عشایری و محروم از جمله صعب العبور بودن راه‌ها نبود پوشش کامل اینترنت یا پخش تلویزیونی گفت: با توجه به این شرایط برای آموزش‌های غیرحضوری امکان سنجی انجام شده در خدمات متناسب با شرایط موجود در نظر گرفته شود.

استفاده از ظرفیت‌های متعدد در آموزش عشایر

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر افزود: به عنوان مثال در خراسان شمالی ۱۲۰ منطقه پوشش تلویزیونی لازم را نداشتند بنابراین ظرفیت شبکه‌های استانی برای آموزش استفاده شد یا حتی گاهی از ظرفیت رادیو برای این موضوع استفاده کردیم علاوه بر این موضوع مشکل بعدی پوشش شبکه اینترنت بود که نبوده این شبکه و ابزار لازم به عنوان یک نوزاد اساسی در آموزش‌های فعلی دانش آموزان مناطق محروم و عشایر به چشم می‌خورد.

سیفی تصریح کرد:همان‌طور که خیرین برای ساخت فضا‌های آموزشی و مدارس وارد عمل شدند از آن‌ها درخواست داریم تا برای تامین تجهیزات مورد نیاز آموزش دانش آموزان عشایری هم وارد عمل شوند.

او اظهار کرد: در برخی از استان‌ها با توجه به چند پایه بودن مدارس و نگرانی معلمان برای جبران کسری‌های آموزشی بدون اعلام رسمی کلاس‌های حضوری با شرکت ۲ یا ۳ دانش آموز شکل گرفت تا از جریان آموزشی دور نمانند هرچند که شرکت حضوری دانش آموزان و معلمان را توصیه نمی‌کنیم، اما معلمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برقراری جریان آموزش وارد عمل می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایربا تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان برای ما از هر عامل دیگری مهم‌تر است، تصریح کرد: باید زیر ساختار و امکانات لازم در اختیار دانش آموزان عشایری قرار گیرد تا بدون نگرانی از عقب ماندگی سال تحصیلی جاری را به پایان برسانند.

سیفی با اشاره به اینکه کرونا ویرورس ظرفیتی برای تحقق عدالت آموزشی در میان دانش آموزان عشایر بود، گفت: برای جبران وقفه آموزشی با توجه به شرایط موجود در مناطقی از ظرفیت مخابرات استفاده شد و معلمان ارتباط تلفنی با دانش آموزان برقرار می‌کردند که هزینه آن هم از طریق اداره کل آموزش و پرورش یا دفتر عشایر تامین شد. 

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: