کد خبر: ۵۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران:
زالی با بیان اینکه هر فرد مبتلا به کرونا، می‌تواند ۱ تا ۳ نفر را به این بیماری مبتلا کند، از افزایش ۲ درصدی بستری بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد. تعداد افراد بستری در بخش‌های بستری امروز ۳۷۴ مورد جدید گزارش شده است همچنین ۱۰۵ نفر بیمار جدید در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده اند.

به گزارش آوای نشاط، علیرضا زالی (فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران) گفت: تعداد افراد بستری در بخش‌های بستری امروز ۳۷۴ مورد جدید گزارش شده است همچنین ۱۰۵ نفر بیمار جدید در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده اند و در مجموع حدود ۲درصد به طور کلی تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۷۵۲ مورد امروز نیز از مراکز درمانی ترخیص شده اند، ادامه داد: بستری افراد و بیماران جدید کماکان با شیب ملایم در تهران ادامه دارد. اگرچه بستری بیماران امروز نسبت به دیروز منفی ۴ درصد است، اما بستری بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به روز‌های گذشته دو درصد افزایش داشته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به آمار‌های ارائه شده در شهر تهران آیا بازگشایی پاساژ‌ها در تهران از فردا را به صلاح می‌دانید، گفت: ما نگرانی زایدالوصفی کمافی السابق در تهران داریم و طبیعی است که باتوجه به شرایط این نگرانی برای همه مردم وجود داشته باشد.

زالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روز‌های آینده با توجه به مصوبات ستاد مردم تردد‌های بیشتری در سطح شهر دارند و از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده خواهند کرد نکته بسیار حائز اهمیت این است که با گذشت زمان افراد بیشتری به این ویروس مبتلا شده اند و ممکن است بر تعداد حاملان و ناقلان جامعه افزوده شده باشد بنابراین برای اینکه با خطر جدی تری مواجه نشویم رعایت پروتکل‌های اعلام شده در بازگشت از محل کار و ورود به منزل بسیار می‌تواند کارساز باشد.

وی با بیان اینکه برخی از منازل کماکان محل‌های ایمن تلقی می‌شوند، ادامه داد: ممکن است عدم رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در بدو ورود به منزل باعث آلوده شدن این محل و درگیر افراد بیشتر به ویژه پرریسک در خانه نیز شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: براساس اطلاعات اپیدلوژیک پیش بینی می‌کنیم با توجه به شرایط هر فرد مبتلا می‌تواند بین یک تا سه نفر را مبتلا کند، اما میزان گرفتاری آماری ما به طور متوسط یک نفر است به این معنی که هر یک فرد مبتلا می‌تواند یک نفر را به این بیماری مبتلا کند؛ بنابراین تا زمانی که این عدد باشد کماکان برای شکستن زنجیره بیولوژیک ویروس باید سختگیرانه‌تر در ارتباطات اجتماعی و فردی عمل کنیم.

منبع: ایلنا
برچسب ها: آوای نشاط ، کرونا ، زالی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: