کد خبر: ۵۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۶
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: صنوف آسیب‌دیده و واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل بر اثر کرونا در استان اردبیل شناسایی شده است که دغدغه سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب‌وکارها با پرداخت تسهیلات یارانه‌دار و کم‌بهره رفع خواهد شد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، داود شایقی اظهار کرد: جمع‌بندی از صنوف آسیب‌دیده و واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل بر اثر کرونا با تاکید استاندار اردبیل آغاز شده که امیدواریم به سرعت زمینه تامین اعتبار در حمایت از این واحدها انجام شود.

وی افزود: هدف‌گذاری‌ها بر حمایت از واحدها و مشاغل آسیب‌پذیری است که در اسفند و فروردین در اثر بیماری کرونا با چالش‌های عمده‌ای روبرو شدند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: بودجه استان اردبیل در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۳.۲ درصد رشد نشان می‌دهد و در هفته جاری بودجه ۹۹ به استان‌ها ابلاغ شده و توزیع و تقسیم آن براساس جلسات شورای برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تنها شاخص توزیع بودجه در کشور جمعیت است که براساس آخرین سرشماری استان اردبیل با داشتن یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر جمعیت ۱.۵۶ صدم درصد جمعیت کشور را داراست که از این لحاظ رتبه استان اردبیل در کشور بیست و سوم است و از نظر مساحت نیز یک درصد مساحت کشور مربوط به استان اردبیل است که از این نظر هم رتبه بیست و پنجم کشور را داریم.

شایقی تشریح کرد: بودجه پیشنهادی دولت در سال‌جاری ۲۸ هزار میلیارد تومان برای توزیع در بین ۳۱ استان کشور است و بودجه ۹۹ نسبت به بودجه ۹۸ در حدود ۴.۲ درصد رشد دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: سال گذشته از محل سفر رییس‌جمهوری به استان یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه اردبیل اختصاص یافت که قرار است بخش عمده‌ای از این منابع در سال جاری جذب شود و تا پایان سال مالی ۹۹ در بخش راه‌آهن، راه‌ها و حوزه آب و خاک منابع قابل توجهی به استان اختصاص می‌یابد.

وی اذعان کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور از مهرماه سال قبل فوق‌العاده حق مرزی برای کارکنان  اعمال می‌شود که کارکنان شهر اردبیل نیز به‌دلیل مرزی بودن از این مزایا بهره‌مند خواهند شد.

شایقی گفت: ۲۵ اداره کل استان باید بر اساس این ابلاغیه و تامین اعتبار فوق‌العاده حق مرزی را در حقوق کارکنان اعمال کنند که برخی از آنها این امر را انجام داده و برخی دیگر نیز تاکنون در این زمینه تامین منابع نکردند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: