کد خبر: ۵۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کربکندی:
مدیر سازمان فوتبال باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: فوتبالیست ها بیشتر به منافع خودشان فکر می کنند و کمتر در مسایل اجتماعی مثل کرونا ورود می کنند ولی آنها باید در ضررهای این روزها سهیم شوند.

به گزارش آوای نشاط، رسول کربکندی در گفت گوی در مورد مسئولیت اجتماعی فوتبالیست ها در  روزهای کرونایی اظهار داشت: جامعه ورزش در راستای انجام به وظایف اجتماعی خود معمولا نسبت به هنرمندان فعالیت کمتری دارند و در این زمینه از هنرمندان عقب تر هستند. هنرمندان معمولا در این شرایط به مسئولیت های اجتماعی خود بسیار خوب عمل می کنند و خودشان را بهتر نشان می دهند اما ورزشکاران بخصوص فوتبالیست ها کمتر در این روزها به مسئولیت اجتماعی شان عمل کرده اند.

وی افزود: در این روزهای کرونایی تعداد انگشت شماری از اهالی فوتبال فعالیت خوبی داشتند به همین دلیل بیشتر به چشم آمدند در این روزها همه جا صحبت از کمک های سید جلال حسینی و علی کریمی است و اینکه این دو نفر برای کمک به مردم جامعه چه فعالیت های کرونایی انجام داده اند. سایر فوتبالیست ها و ورزشکاران در این زمینه به خوبی عمل نکرده اند. 

کربکندی با اشاره به دستمزد خوب بازیکنان فوتبال نسبت به هنرمندان عنوان کرد: با اینکه بازیکنان فوتبال درآمد بیشتری نسبت به هنرمندان دارند اما بدون تعارف باید بگویم که هنرمندان نسبت به مسئولیت های اجتماعی شان حساس تر هستند و بهتر از فوتبالیست ها عمل می کنند. 

وی در مورد اینکه چرا چنین شرایطی بر فوتبالیست های ما حاکم است، اظهار داشت: فوتبالیست ها بیشتر به منافع خودشان فکر می کنند و کمتر در مسایل اجتماعی مثل کرونا ورود می کنند اما گاهی شاهدیم که هنرمندان حتی قید فعالیت حرفه ای خود را می زنند اما در حیطه مسئولیت های اجتماعی عملکرد مناسب تری دارند، به نظرم فوتبالیست ها باید در این راه متحدتر و بهتر عمل کنند.

مدیر سازمان فوتبال باشگاه ذوب آهن در مورد کاهش دستمزد بازیکنان فوتبال در این روزهای کرونایی که فوتبال تعطیل است عنوان کرد: در این شرایطی که ویروس کرونا دنیا را تحت تاثیر قرار داده کل دنیا دچار خسارت و ضرر مالی شده اند البته ما در مورد کشور خودمان صحبت می کنیم و باید فوتبالیست ها نیز در ضرر و زیان های مالی دوران کرونایی سهیم شوند و نباید فقط باشگاه ها متضرر شوند. هرچند ورزشکاران دوران فعالیت حرفه ای کوتاهی دارند و یک عمر باید با درآمد این دوره زندگی کنند اما در چنین مواقعی فوتبالیست ها نیز باید در این ضرر و زیان مالی سهیم شوند. 

کربکندی تصریح کرد: در حال حاضر شاهدیم که در برخی باشگاه های انگلیس  بازیکنان با یکدیگر جلسه گذاشته اند تا بخشی از دستمزد خود را کم کنند زیرا آنها می دانند که اگر باشگاه ها ورشکسته شوند و باشگاهی وجود نداشته باشد دیگر آنها نیز درآمدی نخواهند داشت. بنابراین به باشگاه هایشان کمک می کنند. در کشورمان هم باید بازیکنان فوتبال به این طریق به باشگاه هایشان کمک کنند. امیدوارم که هیچ ورزشکار و هیچ انسانی به خاطر ویروس کرونا خسارت جانی نبیند ولی خود را در خسارت باشگاه ها سهیم کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: