کد خبر: ۵۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
با ثبت کمترین شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ در ایتالیا از تاریخ ۱۳ مارس، مقامات این کشور قصد دارند برخی محدودیت‌ها و اقدامات کنترلی را در هفته‌های پیش‌ِرو کاهش دهند. شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در ایتالیا ۱۳۵ هزار و ۵۸۶ نفر اعلام شده که از آمریکا و اسپانیا کمتر است.

به گزارش آوای نشاط، مقامات ایتالیا اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۳۹ مورد ابتلای جدید به کروناویروس به ثبت رسانده‌اند که نسبت به ۳۵۹۹ مورد ابتلای روز پیش از آن کاهش داشته است. همچنین شمار قربانیان در این ۲۴ ساعت ۶۰۴ نفر اعلام شده که به نسبت ۶۳۶ قربانی روز قبل کمتر بوده است.

شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز طی چهارمین روز پیاپی کاهش یافته و به ۳۷۹۲ نفر رسید.

شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در ایتالیا ۱۳۵ هزار و ۵۸۶ نفر اعلام شده که از آمریکا و اسپانیا کمتر است.

به گفته مقامات ایتالیا، سرانجام شمار مبتلایان جدید در این کشور رو به کاهش رفته است اما همچنان باید احتیاط را رعایت کرد.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در حال رایزنی با متخصصان و مشاوران پزشکی است تا در مورد تسهیل وضعیت قرنطینه سراسری این کشور که تقریباً تمامی کسب‌وکارها را حداقل تا تاریخ ۱۳ آوریل متوقف کرده، تصمیم‌گیری کند.

به گفته مقامات این کشور، کسب‌وکارها و تجارت‌های مربوط به بخش کشاورزی و بهداشتی و شرکت‌های تجهیزات مکانیکی مرتبط با آن‌ها می‌توانند در اواسط آوریل بازگشایی شوند.

بنا بر گزارش بلومبرگ، در صورت کاهش تعداد موارد و مرگ و میرهای ناشی از کروناویروس، محدودیت‌های اجتماعی می‌تواند به صورت تدریجی با بازگشایی برخی مغازه‌ها کاهش یابند اما کافه‌ها و رستوران‌ها همچنان بسته باقی خواهد ماند. قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی نیز همچنان به قوت خود باقی می‌مانند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: