کد خبر: ۵۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: تزریق پلاسمای افراد بهبود یافته به افراد بیمار یکی از روش‌های درمانی بیماری کوید 19 «کرونا ویروس» است که در حال بررسی است.

به گزارش آوای نشاط، حسن اینانلو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: تزریق پلاسمای افراد بهبود یافته به افراد بیمار یکی از روش‌های درمانی بیماری کوید 19 «کرونا ویروس» است که این طرح در حال بررسی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی افزود: از این رو، در خواست داریم تا بهبود یافتگان مبتلا شده پلاسمای خون خود را اهدا کنند تا بتوانیم پلاسمای گرفته شده را و به بیماران تزریق کنیم و نتایج دقیق تری در این رابطه دست پیدا کنیم.

اینانلو اضافه کرد: این طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی البرز با همکاری سازمان انتقال خون و سرم سازی رازی انجام می‌شود.

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی با انتشار اطلاعیه‌ای از بیماران بهبود یافته کرونا دعوت کرد در طرح استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته شرکت کنند.

در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع می‌رساند محققین و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز پس از اخذ مجوز معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز طرح «استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته» جهت درمان بیماران مبتلا به COVID-19 در صدد آغاز فاز اجرایی این طرح هستند.

از این رو از تمامی عزیزان ساکن شهر کرج که اخیراً پس از ابتلا به بیماری کرونا به بهبودی کامل رسیده‌اند دعوت می‌شود به منظور اهدای زندگی به دیگر همنوعان مبتلا به این بیماری، جهت اهدای مقداری از پلاسمای خون خود در این اقدام انسان دوستانه شریک شده و تیم درمانی-تحقیقاتی را همراهی نمایند.

علاقه‌مندان به مشارکت در طرح اهدای زندگی می‌توانند از طریق شماره تماس زیر آمادگی خود را اعلام نمایند: 32532646 مدیریت آزمایشگاه‌های دانشگاه.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، پلاسما ، کرونا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: