کد خبر: ۵۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
دستور کار اولین جلسه مجلس در سال ۹۹
گزارش وزرای بهداشت و کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با موضوع مقابله با ویروس کرونا و همچنین بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مهم‌ترین موضوعات اولین نشست مجلس در سال 99 و در غیاب علی لاریجانی است.

به گزارش آوای نشاط، مجلس شورای اسلامی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده (19 و 20 فروردین سال 1399) جلسه علنی خواهند داشت؛ این نشست در غیاب علی لاریجانی به دلیل ابتلای وی به کرونلا برگزار خواهد شد. 

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیر دولتی و همچنین اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بخشی از دستور کارهای پارلمان است. 

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای اینگونه جابه‌جایی‌ها، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور از دیگر دستور کارهای مجلس در جلسات علنی ابتدای سال 99 است. 

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه استفساریه تبصره 4 ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد رد لایحه الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد لایحه ساماندهی سهام عدالت از دیگر دستور کارهای وکلای ملت در مجلس است. 

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد رد طرح همیاری‌ها بخش دیگری از دستور کارهای مجلس است.

وزرای بهداشت و کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس هم قرار است گزارشاتی با موضوع کرونا و مقابله با آن به نمایندگان ارائه کنند. 

همچنین بررسی صلاحیت و برنامه‌های کاظم خاوازی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی و اخذ رای اعتماد در دستور کار جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس (20 فروردین) قرار دارد.

گزارش رئیس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۹۷، گزارش کمیسیون امنیت ملی از روند اجرای برجام از ۲۶ تیر ۹۶ تا ۲۶ تیر ۹۷، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس در مورد تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به حوادث بعد از گرانی بنزین در شهرهای مختلف کشور و گزارش کمیسیون آموزش در مورد موضوع پذیرش و نحوه جذب حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکترا از دیگر دستور کارهای هفته آتی مجلس است. 

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: آوای نشاط ، مجلس ، کرونا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: