کد خبر: ۵۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
واکنش ظریف به اظهارات ترامپ:
وزیر خارجه ایران با انتقاد از ادعاهای مسئولان آمریکایی مبنی بر طرح ایران برای صدمه زدن به نظامیان این کشور در عراق، تاکید کرد تهران فقط بر اساس دفاع از خود عمل می‌کند.

به گزارش آوای نشاط، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) با انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه برخی محافل در دولت آمریکا، به رئیس‌جمهور این کشور هشدار داد که فریب آنها را نخورد.

ظریف در صفحه توئیتر خود خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «دوباره فریب جنگ‌طلبان همیشگی را نخور. ایران دوستانی دارد. هیچکسی نمی‌تواند میلیون‌ها «نائب» داشته باشد».

وی در ادامه توضیح داد:‌ «بر خلاف آمریکا - که با پنهانکاری دروغ می‌گوید، تقلب و آدم‌کشی می‌کند - ایران فقط بر اساس دفاع از خود عمل می‌کند».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در واکنش به ادعای مسئولان آمریکایی مبنی بر اینکه ایران به دنبال صدمه زدن به نظامیان این کشور در عراق بود، تصریح کرد: «ایران هیچ جنگی را آغاز نمی‌کند، بلکه کسانی را که مرتکب آن می‌شوند، ادب می‌کند».

 

نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» بامداد امروز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده بود ایران یا گروه‌های تحت حمایت ایران در حال برنامه ریزی برای حمله جدی بالقوه‌ای علیه نظامیان آمریکایی در عراق هستند.

ترامپ نیز بعد از آن ادعا کرد که آمریکا اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد که فعالیت‌هایی برای آماده سازی حملاتی علیه نیروهای آمریکایی در عراق در حال انجام است اما از ارائه اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کرد.

اتهام‌زنی مسئولان آمریکایی به ایران یا گروه‌های حامی ایران در عراق درباره حمله به نظامیان این کشور در حالی انجام می‌شود که روزنامه «نیویورک‌تایمز» چند روز پیش نقشه پنتاگون برای حمله به جنبش مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق عضو سازمان «الحشد الشعبی» را افشا کرد. 

انتهای پیام/

 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: