کد خبر: ۵۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
وزیر نیرو:
اردکانیان با بیان اینکه مصرف آب در برخی مناطق بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: از مردم عزیزمان می خواهیم بدون هیچ اغماضی دررعایت بهداشت، در موارد دیگر، مصرف آب را کاهش دهند.

به گزارش آوای نشاط، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش آب و برق جزو همکاران خاموش بخش بهداشت و درمان کشور در مبارزه با کرونا هستند، گفت: بیش از 20 هزار نفر در صنعت برق و بیش از 5 هزار نفر در بخش آب شبانه‌روز مشغول کار در بخش های مختلف هستند.

وی افزود: عوارض سیلاب‌های اخیر از حیث قطع آب و یا برق روستا‌ها تا حد زیادی برطرف شده است و موارد محدودی است که در حال حل شدن است.

وزیر نیرو با بیان اینکه مصرف آب با توجه به وضعیت موجود طبیعتا افزایش پیدا کرده است، تاکید کرد: وقتی می‌گوییم چالشی در موضوع مصرف آب داریم، لزوما به حجم موجود آب در مخازن و سدها بر نمی گردد؛ ما به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها نگاه می‌کنیم چون باید آنها کشش تامین این آب را داشته باشند.

اردکانیان ادامه داد: گرچه آب را بیشتر برای بخش بهداشت استفاده می‌کنیم، اما این همان آب شرب است و در برخی مناطق بیش از 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش مصرف آب داریم در حالی که مقدار متوسط افزایش مصرف 12 درصد است.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل گرم در برخی از استان‌های کشور و افزایش مصرف برق، گفت: باید از مردم عزیز بخواهیم مثل همیشه بدون کوچکترین اغماضی در مسائل بهداشتی سعی کنند شیوه رعایت نکات بهداشتی را به گونه ای انجام دهند که آب شرب کمتری مصرف شود تا بدون هیچگونه مشکلی این ایام را پشت سر بگذاریم و به استقبال تابستان برویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آوای نشاط ، وزیر نیرو ، آب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: